Ako najvýhodnejší sa ukázal turecký výrobca Otokar, ktorého autobusy nahradia už vyše 26-ročné karosy. DPB však z vlastnej iniciatívy najskôr predložil zákazku kvôli transparentnosti na kontrolu Úradu pre verejné obstarávanie.
Do súťaže boli predložené ponuky štyroch uchádzačov. Z nich najlepšiu cenu a najnižšie náklady na údržbu ponúkla turecká značka Otokar s modelom Kent C. Autobusy tohto typu budú na Slovensku novinkou, doteraz ich neprevádzkovalo žiadne slovenské mesto. Ďalšími uchádzačmi boli spoločnosti SOR Libchavy, Solaris Bus & Coach a Mercedes-Benz Slovakia. „Zmluvu s víťazným uchádzačom DPB podpíše až po kontrole obstarávania,” uviedol Matej Michlík za dopravný podnik. Ako dodal, bude to už o pár mesiacov a znamená to definitívnu rozlúčku so starými karosami.
Cena jedného nového kĺbového autobusu Otokar Kent C je 254 950 €. „To je menej, než cena najlacnejších autobusov obstarávaných v minulosti,“ dodal. Podľa jeho slov vďaka nižšej cene ušetrí DPB všetkým občanom mesta vyše 5 miliónov €. Za tie bude možné nakúpiť napríklad až 20 ďalších vozidiel. „Dopravný podnik požaduje celkovú záruku 3 roky, 10 rokov na konštrukciu a karosériu a stanovuje sankcie za nedodanie náhradných dielov v lehote,“ doplnil.
Hlavné mesto v novom roku privíta 10 autobusov so špeciálnym interiérom pre cestovanie turistov s objemnou batožinou smerujúcich na bratislavské letisko. Na tie už bola objednávka podpísaná. Súťaž prebehla formou tzv. sealed-bid aukcie.
Čo je sealed-bid aukcia?
Sealed-bid aukcia funguje tak, že uchádzači nevedia, či sa prihlásil aj ich konkurent a majú stanovený termín, do ktorého musia predložiť cenovú ponuku a už ju nemôžu upravovať. Až potom sa dozvedia, či boli vo verejnom obstarávaní sami, a ak nie, aké boli ceny ostatných.