Cykloveža je prvou svojho druhu na Slovensku, na jej výstavbu vynaložilo mesto podľa hovorkyne Veroniky Majtánovej 652 656 eur. Úložné na 24 hodín je stanovené na 0,10 eura. S výstavbou radnica začala v auguste 2019, na realizáciu projektu získala nenávratný finančný príspevok z Integrovaného regionálneho operačného programu vo výške 505 319 eur. Slúžiť má hlavne na parkovanie bicyklov, ktorých majitelia pokračujú vlakovou alebo autobusovou dopravou za zamestnaním alebo štúdiom, a má pomôcť znížiť nápor áut parkujúcich pred stanicou.
Presklená cykloveža je vysoká 11 metrov, je v tvare dvanásťuholníka a má kapacitu 118 bicyklov, z toho 16 detských. Automatizovaný proces uschovania bicykla trvá maximálne 30 sekúnd a jeho fázy aj bezpečnostné pokyny sa zobrazujú na monitore. "Zákazník si na záver vyberie z prístupového terminálu potvrdenie, ktoré neskôr, keď si bude chcieť bicykel vyzdvihnúť, vloží do čítačky terminálu. Systém zobrazí na displeji požadovanú platbu, po vhodení mincí do mincovníka vyhľadá zákazníkov bicykel a vyvezie ho pred prijímacie dvere," informovala hovorkyňa.
Stavbu realizovala spoločnosť Systematica so sídlom v Pardubiciach. Jej konateľ Rudolf Bernat uviedol, že doteraz postavili v Česku 15 cykloveží, prvú v roku 2013 v Hradci Králové. Najbližšie na Slovensku vyrastie jedna v Bratislave a v rokovaní sú aj s ďalšími mestami. Ako dodal, cykloveže podľa ich skúseností pritiahnu k tejto forme dopravy tých, ktorí inak bicykel na cestu na stanicu nevyužívali. "Buď majú drahý bicykel, kde bola obava z odcudzenia, alebo nemohli na ňom nechať prilbu a podobne," povedal. Parkovací dom však bezpečne bicykle uloží a nemá k nim prístup nikto iný ako majiteľ. Vo viacerých mestách v Česku to funguje tak, že vedľa seba sú situované obyčajné strážené i nestrážené parkoviská a cyklodomy.