V nových receptúrach znižuje obsah citlivo vnímaných živín, ako napr. cukru, soli či nasýtených mastných kyselín, a snaží sa zvyšovať podiel prospešných živín a prírodných ingrediencií. Takto Nestlé vylepšuje celý rad obľúbených produktov – od cereálií či cukroviniek, kakaových nápojov až po instantné jedlá a ďalšie. Súčasne sa však snaží zachovať v maximálnej možnej miere chute daných výrobkov, aby zostali také, na aké sú zákazníci zvyknutí
Zdravšie raňajky
Aj pri raňajkových cereáliách dochádza k neustálemu vylepšovaniu ich zloženia. Postupne ubúda obsah cukru a soli a zlepšuje sa zloženie použitého tuku. Ústrednou ingredienciou je prospešná celozrnná zložka, ktorej obsah sa zvýšil hlavne v prípade detských cereálií. Tam sa ako tuk používa slnečnicový olej, prírodné farbivá a potraviny s farbiacim účinkom.
Nestlé vyrába aj známe rozpustné kakao GRANKO, ktoré je stále najobľúbenejším a najpredávanejším výrobkom v tomto segmente v Česku aj na Slovensku. Aj tu došlo k inováciám, keď vznikol variant GRANKO Exclusive s väčším množstvom kakaa a menším množstvom cukru. Výrazný úbytok cukru bol dosiahnutý aj pri kakaovom mlieku GRANKO. Táto novinka obsahuje o 30 % menej cukru oproti priemernému množstvu cukru v ostatných kakaových mliečnych nápojoch na našom trhu. Navyše je obohatená aj o vápnik, v populácii často nedostačujúci vitamín D a iné minerály podporujúce normálny rast a vývoj kostí detí.
Cukrovinky už bez umelých farbív a s výraznou redukciou cukru
Nestlé už dávnejšie uskutočnilo prechod celého portfólia cukríkov od umelých farbív výlučne k farbivám prírodného pôvodu. Zmena sa týkala celého radu obľúbených cukríkov JOJO, Bonpari, Hašlerky, Lentilky a ďalších. Napríklad, známe cukríky JOJO Medvedíky sa vyrábajú bez umelých sladidiel a aj so zníženým obsahom cukru o 30 %, čo bolo dosiahnuté pridaním prospešnej vlákniny.
Sladkosťami zlepšovanie receptúr nekončí
Nestlé má široké portfólio výrobkov, okrem sladkých vyrába aj výrobky z kategórie slaných. Aj tu je snaha meniť receptúry smerom k zdravším. Pre časť kulinárskych výrobkov preto implementovalo iniciatívu „Kitchen Cupboard“, čo znamená, že produkty sú vyrábané z ingrediencií, ktoré môžeme bežne nájsť vo svojej kuchyni. Týka sa to napríklad instantných polievok a ďalších produktov vyrábaných pod značkou Maggi. V týchto výrobkoch sa postupne darí zvyšovať obsah prírodných ingrediencií ako napríklad cesnak, sušená zelenina a podobne, a naopak, eliminovať umelé farbivá, soľ či konzervanty.