Karlovovešťanom však už došla trpezlivosť a pre primátora majú jasný odkaz. Žiadajú, aby sa merania uskutočnili v bytoch, ktorých sa to týka. Obnovu Karlovesko-dúbravskej radiály sprevádzali už od začiatku problémy. Nakoniec trať za vyše 65 mil. € bola spustená, no podľa Karlovovešťanov má nedostatky. Tvrdia, že tým najzávažnejším zlyhaním je hluk, ktorý v bytoch rezonuje.
„Odborníci na vibračnú akustiku mi potvrdili, že práve fatálne konštrukčné rezonovanie koľajového prejazdu alebo trate môže vznikať na najvyšších poschodiach,“ povedal autor petície proti hluku, ktorý sa situáciu snaží riešiť. Mesto sa obhajuje a zásadne odmieta nadmernú hlučnosť. „Nie je pravda, že nová trať je hlučnejšia ako tá stará. Identifikovali sme však problém s dunivým zvukom, ktorý sa na rozdiel od minulosti na tejto trati objavil,“ reagoval v stredu primátor Vallo, podľa ktorého je všetko v štádiu riešenia.
Autor petície proti hluku spolu s jej účastníkmi má však voči konaniu magistrátu výhrady. „To, čo uvádza pán primátor, je neprípustné. Oni nemerali vibráciu v bytoch dotknutých obyvateľov, ale 12 metrov od koľají. A to je obrovský rozdiel,“ neskrýval svoj hnev a dodal, že bol porušený zákon o meste, keďže merania vykonávala firma bez akreditácií. Podľa neho by mal primátor takéto meranie pod dohľadom odborníkov absolvovať priamo u nich v bytoch.