Internetom koluje smelá výzva pre ženy! Každá jej účastníčka je vyzývaná, aby pestovala svoje ochlpenie.
Január je mesiacom oslavy ženského tela. Aspoň tak to definuje internetová výzva, ktorá sa šíri internetom.
Januhairy je instagramový účet, ktorý spája ženy v tom, aby sa navzájom podporovali a pestovali svoje ochlpenie počas celého mesiaca. Nebolo to však len tak z rozmaru, akcia mala aj charitatívny rozmer.
No hlavnou myšlienkou je, aby sa ženy za svoje telo nehanbili a nehanbili sa za ochlpenie, pretože nie je spoločensky uznávané. Podľa správy Nadácie pre duševné zdravie z roku 2019 sa 31 % tínedžerov cítilo „zahanbených“ vo vzťahu k svojmu telu, pričom mladé ženy sa cítia nespokojné so svojimi telami. Väčšinou ľudí ovplyvňuje okolie a akási všeobecne uznávaná predstava o kráse.
Kampaň Januhairy ženám umožňuje rozhodovať sa o vlastnom tele podľa seba a bez tlaku spoločenských očakávaní a nerealistického mediálneho obrazu. Laura Jackson, ktorá stojí za kampaňou, musela takisto prekonávať tabu, ktorým je ženské ochlpenie. No prestala hľadieť na to, čo sa "nosí" a začala sa vo svojom prirodzenom tele cítiť dobre.
Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou News and Media Holding, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov
viac informácií k ochrane osobných údajov.