Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle - TGI za tretí a štvrtý kvartál 2019, ktoré v pondelok zverejnila spoločnosť Median Sk. Prieskum realizovala na vzorke 4175 respondentov, občanov SR vo veku 14-79 rokov v termíne od 24. júna 2019 do 15. decembra 2019. TASR o tom informovala PR manažérka Linda Kleinertová.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosahuje 30 % populácie. Prvú pozíciu si drží Nový Čas so 14 %, nasledujú denníky Plus jeden deň (6 %) a Pravda (6 %), na ďalších miestach potom Sme (5%), Šport (4 %), Hospodárske noviny a Denník N (oba trojpercentná čítanosť).
Podiel čítanosti týždenníkov na populácii je 33 %. Najčítanejším je Plus 7 dní (6 %), potom Báječná žena (6 %), Život (5 %), Nový Čas pre ženy (5 %), Slovenka (4 %), Nový Čas nedeľa (3 %) a Katolícke noviny (2 %). Sieť týždenníkov Regionálne noviny (Region PRESS) dosiahla 8 % a sieť Petit Press MY noviny 4-percentnú čítanosť.
Podiel čítanosti dvojtýždenníkov predstavuje 18 % populácie. Najčítanejším titulom je TV Max (5 %), za ním Relax (4 %), Tele plus (3 %), Bratislavské noviny, Stop majú 2 %, Váš TV Program (1 %). Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky má čítanosť 4 %.
Podiel čítanosti mesačníkov predstavuje 42 % populácie. Najčítanejším je Záhradkár (6 %), za ním nasleduje Zdravie (rovnako 6 %), Nový Čas Krížovky (5 %), Eva, Emma (oba 4 %), Napínavé krížovky a Lepšie bývanie (oba 3 %).
Celková počúvanosť rádií v parametri počúval včera predstavuje 56 % populácie. Prvú pozíciu si drží Rádio Expres s 18 %, nasleduje Rádio Slovensko (16 %), Fun rádio (10 %), Rádio Europa 2, Rádio Vlna a Rádio Jemné získali rovnako 7 %, Rádio Regina dosiahlo 6 %. V parametri počúval posledný týždeň je na prvých troch miestach rovnaké poradie, teda Rádio Expres (37 %), Rádio Slovensko (26 %) a Fun rádio (25 %). Aj v parametri podiel na trhu sú na prvých troch miestach Rádio Expres (22 %), Rádio Slovensko (20 %) a Fun rádio (12 %).
Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 74 %, televíziu v uvedenom období sledovalo 3,3 milióna divákov. Televízii Markíza so 40 % patrí prvá pozícia, druhá je TV JOJ (28 %), tretia verejnoprávna Jednotka RTVS (19 %). Rovnaké poradie obsadili tieto tri televízne stanice aj v parametri podiel na trhu, TV Markíza (31 %), TV JOJ (19 %), Jednotka RTVS (13 %).