S odkazom na údaje americkej monitorovacej služby Nielsen o tom informovala agentúra Reuters. 92. oscarová slávnosť bola podľa amerických kritikov príliš dlhá a chaotická. Jej tvorcovia pritom už druhý rok stavili na formát bez hlavného moderátora.
Tohtoročné rozdávanie zlatých sošiek sledovalo 26,5 milióna ľudí, teda o pätinu menej ako vlani. Troj a pol hodinová show bola totiž podľa kritikov plná náhodných momentov a nezrovnalostí. Vystúpil pri nej napríklad raper Eminem, ktorý predviedol 17 rokov starú pieseň, čo bolo podľa niektorých kritikov "prekvapivé, ale ťažko nepochopiteľné".
Tohtoročný slávnostný večer však podľa všetkého nedokázal na minuloročný úspech nadviazať. Podľa údajov firmy SQAD pritom tridsaťsekundový reklamný spot v čase udeľovania zlatých sošiek stále mohol stáť takmer 2,3 milióna dolárov Hoci prenos slávnostného večera sledovalo menej ľudí v televízii, o udalosti sa živo diskutovalo na sociálnych sieťach. Spoločnosť Nielsen zaznamenala o 16 percent viac interakcií používateľov na tému Oscarov, ako minulý rok.