Firma v utorok uviedla, že táto koncepcia by mohla znížiť spotrebu pohonných hmôt až o 20 percent. Základná myšlienka lietadla sa splývajúcim krídlom a trupom (blended wing body) sa objavila už v prvej polovici minulého storočia, jej prvky boli neskôr využité napríklad u amerického bombardéra B-2. Airbus vlani začal túto koncepciu testovať na modeli s označením Maveric, ktorý je dlhý dva metre a široký 3,2 metra.
,,Domnievame sa, že je najvyšší čas posúvať túto technológiu ďalej a študovať, čo nám môže priniesť," uviedol podľa agentúry Reuters viceprezident Airbusu Jean-Brice Dumont. Airbus vlani vystriedal na poste najväčšieho svetového výrobcu lietadiel amerického konkurenta Boeing. Ten sa v súčasnosti stretáva s problémami okolo lietadiel 737 MAX, ktorých prevádzka bol vlani v marci prerušená po tragických nehodách v Indonézii a v Etiópii.