Dopravcovia však práve kvôli prísnym pravidlám musia veľkú časť zákazníkov odmietnuť, napísal v utorok spravodajský server BBC. Singapurská spoločnosť MyJet Asia za posledný mesiac zaznamenala zvýšenie dopytu po súkromných lietadlách o 80 až 90 percent.
"Mnoho ľudí (počas januára) odišlo na čínsky Nový rok a teraz majú problémy dostať sa späť do Číny," uvádza šéf spoločnosti, podľa ktorého sa cestujúci chcú dostať do Pekingu, Šanghaja či do Hongkongu. "Sme značne obmedzení v tom, kam môžeme letieť, a navyše nám aerolinky nedovolia prenajať svoje lietadlá," dodáva. S problémami pri zapožičaní strojov od leteckých spoločností sa potýka aj austrálska spoločnosť Paramount Business Jets. "Nechcú svoje lietadlá a posádky posielať do kontinentálnej Číny. Okrem rizika nákazy zamestnancov ... sa tiež obávajú, že po návrate z kontinentálnej Číny budú musieť na dva týždne prerušiť prevádzku kvôli karanténe," opisuje viceprezident firmy.
Čiastočne alebo úplne prerušilo letecké spojenie s Čínou viacero spoločností, vrátane British Airways, Air France, Air Canada, United Airlines či Lufthansa. Plošný zákaz spojenia s Čínou zaviedli aj vlády niekoľkých krajín, od 9. februára zakázala priame lety medzi Čínou a ČR česká vláda.
Menšie súkromné lietadlo, do ktorého sa zmestia dvaja až štyria pasažieri, stojí okolo 2 400 dolárov na hodinu. Väčší stroj pre osem až desať ľudí stojí až 6 000 dolárov na hodinu, uvádza BBC s odkazom na stránky Paramount Business Jets.