Transparency International monitoruje tieto výdavky pravidelne a podľa najnovších čísiel koalícia PS/Spolu prekročila už dva milióny eur. Tesne za ňou však nasleduje Smer, ktorý investoval už 1,93 milióna eur. Strany môžu na kampaň minúť až tri milióny eur a tak ani jedna neprekračuje zákonný limit. „V PS/Spolu mali obzvlášť silné výdavky na Facebooku. Minuli tam takmer 75-tisíc eur, čo sú najmohutnejšie facebookové výdavky za sedem dní ktorejkoľvek strany vôbec,“ píše Transparency.
Pri tejto kampani však Progresívne Slovensko podľa Transparency zneužívalo na kampaň facebookové konto prezidentky Zuzany Čaputovej. Podľa mimovládky mali pri cielení inzercie na Facebooku v rukách aj aktuálne kontakty profilovej stránky prezidentky. Hovorca prezidentky Martin Strižinec reagoval, že o takýchto aktivitách nevedia. „Pôvodní administrátori facebookového profilu Zuzany Čaputovej boli nahrádzaní postupne novými, v závislosti od toho, ako sa priebežne dopĺňal tím spolupracovníkov prezidentky a odbor komunikácie," priblížil Strižinec.
Za Smerom, ktorý sa doťahuje k dvom miliónom a na účte má ešte ďalších viac ako 600-tisíc eur, je OĽaNO s 1,8 miliónom eur. Konečný účet však bude známy až po vľobách, kedy budú preplatené všetky faktúry.