Podľa agentúry APA to vyplýva zo štúdie konzultačnej spoločnosti Boston Consulting Group (BCG), ktorá vyspovedala 28 šéfov predstavenstiev a finančných riaditeľov luxusných značiek.
K tomu sa pripočítava 280 miliárd USD (258,83 miliardy eur), ktoré míňajú čínski turisti všade vo svete. Počas epidémie vírusu SARS v roku 2003 dosahoval podiel Číny na globálnom trhu luxusného tovaru len 3 %, čiže v prepočte asi päť miliárd eur.
Podľa respondentov je najpravdepodobnejší scenár ten, že šírenie koronavírusu sa obmedzí najmä na Čínu a počas niekoľkých mesiacov prekoná maximálnu úroveň a následne začne klesať. Branža bude v takom prípade trpieť dôsledkami zhruba 6 mesiacov a potom sa rýchlo zotaví. Väčšina manažérov vychádza z predpokladu, že svoje ciele tržieb spred epidémie splnia o rok neskôr.
V najhoršom prípade, ktorým je globálna pandémia, môže dôjsť k citeľnému spomaleniu konjunktúry v Ázii, a teda aj k dôsledkom pre svetové hospodárstvo. Vtedy by mohli byť výrobcovia luxusného tovaru nútení zoškrtať produkciu v Ázii a zatvoriť tam obchody aj fabriky.