"Bratislava už v októbri 2019 prepisovala rekordy návštevnosti, keď ju za trištvrte roka navštívilo viac ako milión turistov. Napriek nárastu ubytovania cez Airbnb, ktoré Štatistický úrad SR (ŠÚSR) neeviduje, oficiálne štatistiky uvádzajú za rok 2019 takmer 1,4 milióna návštevníkov ubytovaných v Bratislave, ktorí tu za rok 2019 strávili viac ako 2,85 milióna nocí," uvádza sa v správe BTB.
V porovnaní s rokom 2018 ide v počte návštevníkov o nárast 8,20 percenta a v počte prenocovaní o nárast 5,91 percenta. "K oficiálnym štatistikám je potrebné ešte pripočítať údaje, ktoré máme k dispozícii od Airbnb. V 2019 navštívilo Bratislavu celkovo približne 167-tisíc návštevníkov, ktorí v hlavnom meste strávili v priemere 2,6 nocí, čo predstavuje približne 435-tisíc prenocovaní," uvádza BTB. Najpočetnejšie zastúpenie mali domáci návštevníci zo Slovenska - 12 percent, Spojeného kráľovstva - 11 percent, Nemecka - 7 percent, Česka - 7 percent, Francúzska - 5 percent a Spojených štátov amerických - 5 percent. "Okrem počtu návštevníkov, o ktorých získavame oficiálne údaje zo ŠÚSR podľa prenocovania v ubytovacích zaradeniach, netreba zabúdať aj na jednodňových návštevníkov, ktorých podľa odhadu BTB je ešte raz toľko ako ubytovaných," uvádza sa v správe.
Minulý rok Bratislava hostila viacero významných medzinárodných podujatí, ako napríklad Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji, Majstrovstvá Európy vo volejbale žien či Majstrovstvá sveta v karate, ktoré pomohli k zvýšenej návštevnosti hlavného mesta. „Veľmi sa teším z narastajúcej návštevnosti nášho mesta. Bratislava má na to, aby sa z nej stávala čoraz viac vyhľadávaná destinácia,“ povedal primátor Bratislavy Matúš Vallo. "Počet nových užívateľov webstránky visitbratislava vzrástol v roku 2019 o 16,4 percenta, na štyroch dotykových informačných paneloch v meste návštevníci otvorili vyše 22-tisíc stránok," uvádza sa v tlačovej správe.
Organizácia BTB sa minulý rok zúčastnila 34 domácich a zahraničných veľtrhov, prezentácií a konferencií na cieľových trhoch, vydala päť nových edičných titulov, zabezpečila vyše 15 reedícií propagačných materiálov vo viacerých jazykových mutáciách, natočila 31 videí a realizovala štyri veľké komunikačné kampane. Turistické informačné centrum BTB zabezpečilo v minulom roku 1 548 prehliadok mesta a predalo viac ako 6 745 turistických kariet Bratislava Card.