Informoval o tom predajca leteniek a zájazdov Pelikán na základe svojich štatistík. Záujem o letenky na Slovensko značne prevyšuje aj ten z prezidentských volieb. Štyria z piatich Slovákov si kúpili iba jednosmerný lístok.
Podľa spoločnosti si na víkend 29. februára letenku s príletom do Viedne, Bratislavy, Budapešti alebo Košíc kúpilo až o 133 % viac Slovákov ako počas porovnateľného obdobia parlamentných volieb 2016.
Až 80 % Slovákov si vybralo jednosmernú letenku, pričom pred štyrmi rokmi bol tento podiel len niečo cez 50 %. Dva jednosmerné lístky sú pritom podľa predajcu leteniek v drvivej väčšine prípadov drahšie ako jedna spiatočná letenka, časť Slovákov sa teda na voľby mohla vrátiť impulzívne a pre hlasovanie bola ochotná investovať viac peňazí. "Tak či onak, po premietnutí našich dát na celý slovenský trh s letenkami ide o tisíce ľudí," spresnil manažér cestovnej kancelárie pre vzťahy s verejnosťou Jozef Rybár.
Podľa neho je potrebné zohľadniť aj skutočnosť, že v parlamentných voľbách sa na rozdiel od tých prezidentských môže hlasovať aj zo zahraničia. "Aktuálny dopyt po letenkách domov na Slovensko je aj pre to priam enormný a v histórii našich volieb určite rekordný," poznamenal zástupca cestovnej kancelárie.
Slováci sa podľa dát spoločnosti pre volebný víkend na slovenské a okolité letiská najčastejšie vracajú zo Španielska, Spojeného kráľovstva, Talianska, Nemecka, Holandska, Švajčiarska, Francúzska, Švédska, Dánska a Belgicka. Ide o krajiny, v ktorých značné množstvo Slovákov pracuje alebo študuje.
Analytici spoločnosti pri volebných štatistikách odfiltrovali čo najviac externých vplyvov - od celkového rastu počtu cestujúcich v leteckej doprave, cez aktuálny pokles záujmu o cestovanie pre šírenie koronavírusu, až po nové letecké spojenia a výpredaje leteniek zo strany leteckých spoločností.