Malé vozidlá už nie sú veľmi v móde, Slováci uprednosťňujú SUV a crossovery. Ani tie však neohrozili Fabiu, ktorú pri konkrétnych modeloch najpredávanejších áut nasleduje jej väčšia sestra Octavia. Stále kraľuje benzín, ale postupne rastie hybridný pohon.
ČÍTAJTE VIAC: Ľudia prestávajú kupovať nové autá. Trh sa v januári prepadol, najviac utrpeli Dacia a Mazda.
TOP značiek v roku 2019
1. Škoda ............ 20 211
2. Volkswagen ... 9 499
3. Hyundai .......... 8 805
4. Kia ................... 8 508
5. Peugeot ............ 7 341
6. Dacia ................ 6 145
7. Toyota .............. 5 624
8. Citroën ............. 5 457
9. Opel ................. 5 026
10. Renault .......... 5 001
TOP 10 modelov
1. Škoda Fabia - 5 474
2. Škoda Octavia - 5 218
3. Kia Ceed - 4 098
4. Hyundai i30 - 3 482
5. Dacia Duster - 2 762
6. Škoda Karoq - 2 344
7. Hyundai Tucson - 2 265
8. Volkswagen Golf - 2 258
9. Škoda Kodiaq - 1 949
10. Kia Sportage - 1 819
Vládne Fabia, zaujal Duster
Pozíciu lídra rebríčka najpredávanejších modelov si udržala Fabia, ktorá vďaka odbytu 5 474 kusov za rok 2019 zachraňovala česť klasických malých automobilov. Do rebríčka TOP 10 sa totiž žiadny iný zástupca tohto segmentu trhu nedostal. Minulý rok však priniesol aj jedno prekvapenie - piate miesto pre SUV Dacia Duster. Veľké prekvapenie to však nie je, Slováci sú pragmatickí a Duster je dobré auto za výhodnú cenu.
Obľúbené SUV
Najčastejšie sme v minulom roku opäť siahali po autách na „vysokej nohe“. Podiel na tom má móda, výrazný vplyv však pripisujeme aj mimoriadne širokej modelovej ponuke. Medziročne stúpol predaj o viac ako 13 percent.
Nafta na ústupe
Boli časy, keď bolo snom takmer každého občana kultové označenie TDI. Sú definitívne preč. Trhu vládne benzín a nafta výrazne stráca. Svoje spravilo mediálne šialenstvo, prispela aj okresaná ponuka automobilov s týmto pohonom. Slušné výsledky v minulom roku dosiahli aj hybridy.
Elektromobilita potrebuje impulz
Podpora elektromobility je u nás zatiaľ skôr v akademickej rovine. Dotácie sa vyčerpali doslova za pár minút. Ukazuje sa, že záujem o nové ekologické automobily nechýba. Vláda by sa mala nad množstvom prostriedkov určených na podporu zamyslieť, inak sa trend predaja vpred nepohne.