Podľa regionálnej rozhlasovej stanice France Bleu Bas-Rhin pri nehode utrpeli zranenie štyri osoby vrátane rušňovodiča. Na vlakovej súprave došlo k menším materiálnym škodám, keď popraskali niektoré okná na vagónoch.
Železničná spoločnosť SNCF informovala, že nehoda bola spôsobená poklesom koľajiska, v dôsledku čoho vlak prednou nápravou vbehol do tejto nerovnosti. Spoločnosť SNCF konštatovala, že ide o "zriedkavú udalosť." Premávka vlakov TGV v dôsledku nehody v Alsasku nebola prerušená, i keď SNCF upozornila na možné meškania.
Vlaky TGV majú elektrický pohon a dosahujú rýchlosť až 320 km/h (pri testoch až 574,8 km/h). Ich vývoj sa začal v 60. rokoch a prvá špeciálna trať bola otvorená v roku 1981 medzi Parížom a Lyonom. Premávajú po špeciálnych vysokorýchlostných tratiach bez úrovňových krížení a s mimoriadne veľkými polomermi oblúkov. V zahraničí však vlaky triedy TGV premávajú aj po štandardných tratiach.