Niekedy sa stane, že zazimovanie motocykla sa predĺži a vy sa naň z nejakých príčin nedostanete aj niekoľko rokov.
Kotúče bŕzd majú predpísanú minimálnu hrúbku, vyrazenú priamo na kotúči. Tú odmeriate posuvným meradlom v najužšom bode, kde sa platničky dotýkajú kotúčov. Pískanie pri brzdení znamená opotrebované alebo špinavé platničky. Pri dostatočnej hrúbke ich stačí vyčistiť jemným šmirgľom a tlakom vzduchu, alebo kotúče vystriekať prípravkom na čistenie bŕzd.
Reťaz mažte po každej dlhšej jazde. Po dlhom odstavení ju vyčistite a namažte, aby sa odstránili nečistoty, ktoré ju poškodzujú. Na zadnom ramene by ste mali nájsť aj povolené prehnutie. Remeň priebežne vizuálne kontrolujte, či sa neobjavuje jeho kostra. Kardan znamená o starosť menej.
Vek a zaťaženie sa podpisujú aj na prednej vidlici. Preto výrobca po čase predpisuje výmenu oleja a všetkých s tým spojených tesnení a klzných krúžkov. Ich teflónový povrch sa môže opotrebiť, rovnako tak aj olej a následne vidlica zmäkne, takže nebude dôsledne držať koleso. Pri vyššej hmotnosti jazdca vymeňte pružiny s bežným vinutím za progresívne.
Výrobcovia predpisujú pravidelnú výmenu sviečok. Keďže sa nachádzajú priamo v spaľovacom priestore a starajú sa o zapálenie zmesi, dajte si na nich záležať. Navyše v niektorých motocykloch je k nim horší prístup, takže je fajn ich vymeniť pri jednej návšteve servisu, keď máte dole nádrž.