Ako pošta informovala, k zatvoreniu prevádzok v obchodných centrách cez víkendy pristúpila na základe prijatých opatrení Ústredného krízového štábu SR a Krízového štábu Ministerstva dopravy a výstavby SR v rámci prevencie pred koronavírusom. Štátna poštová spoločnosť ochranné opatrenia a postupy neustále aktualizuje v závislosti od vývoja situácie a informácií získaných aj zo zahraničia, pričom jej krízový štáb zasadá a rieši podnety denne.
Poštové, peňažné a ostatné služby na pobočkách ako aj doručovanie zásielok poskytuje naďalej v upravenom režime. Z dôvodu ochrany svojich zamestnancov a obyvateľov miest a obcí pošta vyzýva firemných zákazníkov k obmedzeniu alebo odsunutiu objednávok distribúcie komerčných letákov.
"Zamestnanci Slovenskej pošty si zaslúžia pozornosť a poďakovanie za to, že zotrvávajú v práci a pomáhajú obyvateľom na celom Slovensku dostať k nim ich peniaze či internetové zásielky, ktoré si objednali v snahe vyhnúť sa návšteve obchodov," povedal generálny riaditeľ Slovenskej pošty Peter Helexa. "Slovenská pošta a jej zamestnanci sú v tomto období kľúčovými. Doručujeme dôchodky a sociálne dávky dôležité práve pre zraniteľné skupiny obyvateľov," uviedol Helexa.
Slovenská pošta všetkým osobám v karanténe nebude doručovať zásielky a automaticky nechá v schránke oznámenie o uložení zásielky, teda žltý lístok. O možnostiach predĺženia úložných lehôt zásielok a uplatnení bezkontaktného doručovania komunikuje s Úradom pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb SR.
Regulačný úrad tiež informuje o aktuálne nasadených a pripravovaných opatreniach na zníženie rizika nákazy pre zamestnancov a obyvateľov a s tým súvisiacich obmedzení služieb. "Žiadame zákazníkov, aby boli voči našim zamestnancom ohľaduplní a správali sa zodpovedne. Bezpečnosť a zdravie zamestnancov ako aj zákazníkov sú základnou prioritou Slovenskej pošty," informovala hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská. "Robíme všetko pre to, aby sme vytvorili bezpečné prostredie na pobočkách tak pre zamestnancov ako aj pre zákazníkov, a je potrebné, aby zamestnanci a zákazníci prijaté opatrenia pokojne a zodpovedne dodržiavali," upozornila.
Aj naďalej platia už zavedené ochranné opatrenia s cieľom ochrániť zdravie a bezpečnosť zamestnancov ako aj zákazníkov na pobočkách a v teréne. "Vzhľadom na aktuálnu situáciu možného zvýšeného prenosu ochorení z človeka na človeka zamestnanci absolvujú pravidelné aj mimoriadne školenia o používaní osobných ochranných pracovných prostriedkov práve pre tento účel. Pre zamestnancov v teréne, napríklad doručovateľov, a na väčších pobočkách so zvýšeným počtom návštevníkov sú k dispozícii aj špeciálne antibakteriálne a dezinfekčné prípravky," priblížila Rovenská
. V prípade, že si situácia v konzultácii s kompetentnými autoritami vyžiada obmedzenie otváracích hodín pobočiek, ich zatvorenie, či iných prevádzkových priestorov Slovenskej pošty, alebo pozastavenie doručovania v určitých lokalitách, spoločnosť bude verejnosť o nich okamžite informovať.