Dôvodom tohto kroku je skrátenie úradných hodín pobočiek a obmedzenie pohybu návštevníkov v ich priestoroch v súvislosti s novým koronavírusom. Aj napriek týmto opatreniam nesmie byť prerušená možnosť žiadať o dôchodkové dávky. Podľa informácií poisťovne dočasne bude preto rezervačný systém využívaný na elektronický zber formulárov, pomocou ktorých poistenci môžu iniciovať konanie o ich dôchodku. Po prihlásení sa do rezervačného systému na stránke www.socpoist.sk treba postupovať podľa nasledovných inštrukcií, a to zadať druh dôchodku, ktorý chce dotyčný vybaviť, zadať pobočku alebo pracovisko podľa miesta trvalého bydliska žiadateľa a odoslať formulár.
Sociálna poisťovňa nepotvrdzuje prijatie mailu, ale približne do troch pracovných dní bude žiadateľa kontaktovať pracovník príslušnej pobočky a v závislosti od jeho konkrétnej situácie ho bude podrobne informovať o ďalšom postupe. "Ak sa poistenec rozhodne doručiť žiadosť o spísanie žiadosti o dôchodok, ktorej formulár sa nachádza na webovej stránke Sociálnej poisťovne, (po vytlačení a ručnom vyplnení) poštou alebo osobne do schránky pri vstupe do pobočky, môže tak urobiť, a potom už bude nasledovať rovnaký postup, ako v prípade elektronického podania," informovala poisťovňa.