Doteraz robila prísna emisná regulácia vrásky na čele najmä výrobcom nových automobilov, ktorí sa museli popasovať s prísnymi normami a inou metodikou merania spotreby. Ako však vieme, skutočná spotreba sa do veľkej miery líši v závislosti od rôznych faktorov. Ovplyvniť ju môže napríklad počasie či jazdný štýl konkrétneho vodiča.
Viac čítajte NÁZOR: Politici riešia staré autá kvôli ekológii. V skutočnosti im však ide iba o jedno!
A práve na spôsob jazdy vodičov si chce Európska únia v najbližšom období posvietiť. Od roku 2020 budú musieť výrobcovia do vozidiel montovať nový prvok s názvom FCM (Fuel Consumption Monitor), ktorého úlohou bude monitorovať a uchovávať údaje o vašej spotrebe paliva. Tieto výsledky potom môžu na emisnej kontrole porovnávať s udávanými hodnotami výrobcu podľa metodiky WLTP.
Momentálne nie je známe, čo plánuje Európska únia s týmito dátami robiť. Mnohí však pochybujú, že tento zber údajov sa bude využívať len na „štatistické účely“. Existujú názory, že v budúcnosti môžu vzniknúť nové dane z vysokej spotreby, ktoré budú platiť vodiči s ťažkou nohou na akcelerátore pri prekročení výrobcom udávanej hodnoty.
Prvok s merajúci spotrebu (FCM) by sa mal začať, podľa magazínu Focus.de, montovať do novo homologizovaných modelov už od roku 2020, pričom od 1.1.2021 má byť FCM povinný pre každé predané vozidlo v Európe.