Chýba im mydlo či toaletný papier. Niektorým ubytovaným nevyhovuje ani kvalita dodávaného jedla. Našli sa dokonca aj takí, ktorí už stihli vyvolať konflikt. Polícia však má pre týchto jedincov jasný odkaz - „Nie ste v Hiltone“. Do povinnej 14-dňovej karantény musí ísť každý, ktorého prevoz zo zahraničia zabezpečilo Slovensko. Ministerstvo vnútra na tento účel vyčlenilo niekoľko zariadení, medzi nimi aj Gabčíkovo, kde pred niekoľkými rokmi boli ubytovaní utečenci.
Sociálne siete však zaplavili príspevky ľudí, ktorí sa sťažujú na zlé podmienky. „Nie je tu mydlo, toaletný papier, uteráky, žiadne poháre. Správajú sa k nám, ako keby sme mali lepru alebo ako k väzňom,“ napísal Stano. Ďalšia Slovenka sa sťažovala na to, že nedostala vegetariánske jedlo, pričom si nahrávala na mobil policajtov i esbéeskarov. Video s konfliktom však pobúrilo verejnosť aj mužov zákona.
„Mimoriadny stav si vyžaduje od každého Slováka mimoriadne ústupky a hlavne ochotu dostať sa z vlastnej zóny komfortu. Je nám ľúto, že teraz, pre nás v najnáročnejšej situácii od 2. svetovej vojny, si niektorí klienti ministerstva vnútra, ktorých Slovensko na náklady daňových poplatníkov dostalo zo zahraničia domov, pomýlili toto zariadenie s Hotelom Ritz v Paríži a policajtov, zamestnancov SBS služieb a ďalších členov personálu považujú za poslíčkov, recepčných, chyžné a bellboyov,“ reagovala vo štvrtok polícia.
Keď prichádza ponorka
Karanténne centrum navštívil v predošlých dňoch aj policajný prezident Milan Lučanský. „Prišiel som skontrolovať, ako sa tu ľuďom vedie, aké majú problémy, čo ich trápi a čo im vieme zabezpečiť,“ uviedol. Veľa ľudí, ktorí sú v Gabčíkove v karanténe, podľa neho vyjadrilo podporu, sú však aj nespokojní. „Je to len začiatok. Prvé dva či tri dni sa dajú zniesť, potom prichádza ,ponorková choroba‘. Snažíme sa im preto čas nejako spríjemniť. Zabezpečujeme im pitnú vodu, minerálky. Taktiež deky, lebo sa sťažovali, že je tu chladno, kým nabehne centrálny systém kúrenia,“ priblížil policajný šéf.
Ako podotkol, záchranári chodia po izbách a zisťujú, čo treba ľuďom nakúpiť. „Majú tu však trikrát za deň teplú stravu,“ spresnil Lučanský. „Nemôžeme si mýliť povinnú karanténu s trojhviezdičkovým hotelom,“ poznamenal. Ľudí požiadal o trpezlivosť a aby svojím správaním boli príkladom aj pre iných, dodržiavali karanténu a neohrozovali seba a ani ostatných.