Za tri týždne sa na eshope Mall.sk predalo už viac ako 4,6 milióna kusov trvanlivých potravín. Mall.sk ponúka vybrané druhy trvanlivých potravín, ako sú čaje, káva, špeciálna výživa pre deti a športovcov, už dlhodobo. Výraznejší, 200-percentný, nárast záujmu zákazníkov o túto kategóriu zaznamenal už koncom februára, kedy ľudia začali potraviny na webe vyhľadávať stále častejšie. Ponuku trvanlivých potravín tak predajca začal postupne dopĺňať o nové položky, ako sú cestoviny, ryža, rybacie a mäsové konzervy.
„Súčasná situácia a epidémia nového koronavírusu naše životy veľmi mení a presúva ich viac do online priestoru. Od zavedenia vládnych preventívnych opatrení sa ľudia snažia správať zodpovednejšie a vyhýbať miestam s veľkou koncentráciou osôb. Vnímame, že bezpečnosť je pre nich stále dôležitejšia, preto im chceme zjednodušiť zásobovanie a ponúknuť riešenie, ako chodiť von kvôli nákupom čo najmenej,“ vysvetlil COO Mall Group Igor Matejov.
V súčasnosti má Mall.sk v ponuke viac ako 740 položiek trvanlivých potravín a ich skladba sa stále rozširuje o najvyhľadávanejšie tovary. „Už v stredu 18. marca sme zaznamenali vo vyhľadávaní tovaru nárast záujmu o 1 000 percent. Trvanlivé potraviny predávame v kartónových baleniach, k najpredávanejším patria špagety v balení po 24 kusov. K dnešnému dňu sme predali už 4,6 milióna jednotlivých kusov. Zásob však máme dostatok a sklady dopĺňame niekoľkokrát denne,“ dodal Igor Matejov. O zavedení limitu na objednávku Mall.sk zatiaľ neuvažuje.
Trvanlivé potraviny predáva Mall vo svojom e-shope aj v susednej Českej republike, no podľa doterajších analýz sa potraviny na Slovensku predávajú trikrát viac ako u susedov. Dôvodom je absencia veľkých hráčov v oblasti online predaja potravín. Priemerná cena nákupu trvanlivých potravín na Mall.sk je 58 eur, zákazníci si trvanlivé potraviny najčastejšie nechávajú doručiť domov kuriérom. Nákupy často kombinujú s tovarom z drogérie, krmivom pre zvieratá alebo tovarom, ktorý v súčasnosti rodinám pomáha lepšie zvládnuť sociálnu izoláciu, ako sú knihy, hračky a lebo potreby na kreslenie.
Nárast predaja pociťujú aj v Hej.sk. "V ponuke oboch našich e-shopov nájdu zákazníci široký výber káv, ktoré predávame ako doplnkový sortiment ku kávovarom. V priebehu marca sme zaznamenali zvýšený záujem o tento druh tovaru. Čísla predaja vykazujú trojnásobný nárast v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom. V ponuke Hej.sk máme dlhodobo chovateľské produkty, o ktoré je obrovský záujem zo strany zákazníkov a aktuálne čísla predaja prevyšujú predaj v predvianočnom období," povedala marketingová špecialistka DATART-u a Hej.sk Sabina Boudová.
Eshop Alza zaviedol online predaj potravín len pred pár dňami. "Čísla po pár dňoch teda nemajú dostatočnú výpovednú hodnotu. Predaje trvanlivých potravín pochopiteľne rastú, ale viac budeme vedieť tak za týždeň, dva," ozrejmila PR manažérka spoločnosti Alza pre CZ/SK/HU Patricie Šedivá.