Dopyt bol v metropole východu aj o služby železiarstva. V jednej z košických predajní prezradili, keďže mali otvorené až po dvoch týždňoch, že prišlo relatívne dosť zákazníkov. V rámci bezpečnosti dodržiavali odstupy a vnútri obsluhovali po jednom. Z otvorenia prevádzky boli potešení aj v Bratislave. „Tvoria sa nám od rána menšie aj väčšie rady ľudí. Dnu púšťame maximálne po dvoch zákazníkoch, musia mať takisto rúška ako zamestnanci. Tí musia mať aj rukavice. Pýtame sa vonku zákazníkov, čo potrebujú. Ak vedia konkrétne, tak im to vieme pripraviť a dovnútra prídu iba zaplatiť,“ prezradil pracovník železiarstva Ondrej (41). Podobnú situáciu riešili aj v Banskej Bystrici.
„Sme radi, že sme mohli konečne naše prevádzky od pondelka otvoriť. Veď máme zamestnancov a sme v podstate zodpovední za nich, aj rodiny. V prevádzkach máme zabezpečený prípravok na dezinfekciu rúk a takisto aj ochranné rukavice," povedal majiteľ Peter Kuklica.
V jednej z prievidzských staníc technickej a emisnej kontroly bolo od rána rušno. „Naša STK neobjednáva, berieme podľa poradia a ľudí chodí veľa,“ prezradil vedúci STK Juraj Janíček. Dodal, že nápor bol taký obrovský, že museli dokonca pre kapacitu uzavrieť príjem. „Dva týždne sa podpísali pod deficit a to sa prejaví zvýšeným záujmom,“ vysvetlil s tým, že mu neprináleží sa vyjadriť, či takéto rozhodnutie otvoriť stanice technickej a emisnej kontroly bolo správne.
„My sme prijali všetky opatrenia, ktoré boli vydané, aby sme ich spĺňali. Dokedy však budeme pracovať, ťažko povedať. Stačí, že sa jeden technik nakazí a budeme musieť zavrieť,“ prezradil svoje obavy. Ľudí si však ustrážiť vedia. V najväčšom servise STK na Slovensku - Trnave - dbajú taktiež prísne na hygienu. „Každé auto dezinfikujeme parou a pri preberaní sa na sedadlo umiestni igelitový návlek. Práce sa organizujú prostredníctvom vysielačiek, cez ktoré komunikuje celý personál len preto, aby sme obmedzili akýkoľvek kontakt na minimum,“ vysvetlil marketingový manažér Matej Stacho.
Zamestnanci i zákazníci sa veľmi potešili aj otvoreniu potrieb pre záhradkárov. „Určite sme spokojní, veď doma sa to už nedalo vydržať. Máme veľmi prísne bezpečnostné opatrenia. Vpúšťame do obchodu len po dvoch zákazníkov. Sme dve predavačky, tak každá si zoberie jedného. Vybavíme, čo treba, a idú ďalší. Ľudia musia čakať vonku pred obchodom. Ak by sme ich vpustili všetkých naraz, určite by sa nám zgrupovali pri semiačkach, čo by nebolo rozumné,“ vysvetľuje predavačka Marcela (22). A aké opatrenia ešte prijali? „Každý zákazník musí mať rúško a pri odchode neustále dezinfikujeme,“ dodala na záver.