Vyplýva to zo záverečných správ o nákladoch volebnej kampane, ktoré strany doručili ministerstvu vnútra.
Rezort zatiaľ nezverejnil záverečné správy dvoch parlamentných subjektov - Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽaNO) a Sme rodina ako aj ďalších mimoparlamentných strán. Podľa informácií agentúry SITA celkové volebné náklady hnutia OĽaNO boli takmer 2,5 milióna eur a Sme rodina niečo vyše 1,2 milióna eur.
Strany, ktoré sa dostali do parlamentu, teda dohromady minuli takmer 12 miliónov eur. Ak sa k tomu pripočítajú aj volebné náklady neparlamentných subjektov, ktoré už zverejnilo ministerstvo vnútra, tak strany na kampaň minuli viac ako 22 miliónov eur.
Najväčšou položkou v kampani Smeru-SD boli „ostatné náklady“, ktoré predstavovali 1 327 485,13 eur z celkovej sumy takmer 3 milióny eur. Na prieskumy Smer-SD minul 140 832 eur. Viac na prieskumy dala len koalícia PS /Spolu 173 528 eur.
Strany PS a Spolu tvorili koalíciu, každá z nich vykázala náklady na kampaň osobitne. Spoločne ich voľby vyšli na 2 824 276,49 eur. Napríklad za inzerciu a reklamu obidve strany dohromady minuli 1 054 853,51 eur.
Volebné náklady strany Za ľudí boli 2 674 847,88 eur. Najviac investovala do plagátov - 1 328 694,69 eur. Táto suma tvorila takmer 50 percent všetkých volebných nákladov.
Strana Sloboda a Solidarita (SaS) zaplatila za kampaň 1 558 594,41 eur. Na inzerciu a reklamu dala SaS viac ako polovicu výdavkov 908 776 eur.
Volebné náklady strany Kotlebovci – Ľudová strana Naše Slovensko (ĽSNS) boli 957 155,30 eur. Na prieskumy ĽSNS neminula ani euro. Najväčšiu sumu strana uhradila za volebné plagáty 406 849,05 eur.
Slovenská národná strana (SNS) investovala do kampane 1 935 776,99 eur. Najväčšie náklady mala na plagáty - 732 538,85 eur. Na prieskumy minula 12-tisíc eur.
Dobrá voľba vyčíslila svoju kampaň na 1 330 816,35 eur. Inzercia a reklama ju stála najviac, a to 542 176,03 eur.
Strana Vlasť s lídrom Štefanom Harabinom utratila celkovo 1 284 362,57 eur. Najväčšou položkou kampane bola platená inzercia a reklama 634 266,79 eur.
Most-Híd minul na voľby 1 751 327,35 eur. Konkurenčný subjekt, Maďarská komunitná spolupatričnosť, vynaložil 1 048 282,50 eur.
Slovenská ľudová strana Andreja Hlinku uviedla, že v kampani minula 0 eur.
Strany mohli na svoju volebnú kampaň minúť najviac tri milióny eur vrátane dane z pridanej hodnoty. Do tejto sumy sa započítavajú aj náklady na propagáciu, ktoré strana vynaložila 180 dní predo dňom vyhlásenia volieb. Teda v čase od 9. mája do 4. novembra 2019.
Politické strany museli podľa zákona o volebnej kampani najneskôr dovčera doručiť rezortu vnútra záverečné správy o nákladoch na volebnú kampaň. V prípade, že by strana správu nedoručila, ministerstvo vnútra uloží strane pokutu od 10-tisíc do 100-tisíc eur.