S novozaznamenanými 183 úmrtiami už Belgicko celkovo eviduje 1011 obetí nákazy. Uviedli to vo štvrtok belgické médiá s odvolaním sa na údaje tamojšieho federálneho ministerstva zdravotníctva. Medzi novými obeťami bolo 40 percent osôb nad 80 rokov a 93 percent vo veku nad 65 rokov.
Za posledných 24 hodín v Belgicku pribudlo 1384 pozitívne testovaných osôb, z toho 584 muselo byť hospitalizovaných. Do štvrtkového rána úrady vykonali 60 462 testov, s ktorých 15 348 bolo pozitívnych. V belgických nemocniciach je aktuálne 5376 nakazených, z toho 1114 na jednotkách intenzívnej starostlivosti.
Situácia z posledných dní naznačuje, že sila epidémie v Belgicku sa postupne znižuje. Uviedol to v stredu v správe pre médiá hovorca federálnej vlády pre ochorenie COVID-19 Emmanuel André. "Čísla, ktoré vidíme, potvrdzujú to, čo sme pozorovali už po niekoľko dní, konkrétne, že sa sila epidémie postupne znižuje," opísal situáciu André. Odmietol však predpovedať kedy nákaza dosiahneme očakávaný vrchol a počet ochorení aj obetí začne klesať. Zdôraznil však, že opatrenia, ktoré úrady prijímajú a trendy, ktoré možno pozorovať, sa uberajú "správnym smerom".
Belgicko pod tlakom pandémie zvažuje znárodniť spoločnosť Brussels Airlines
Belgický denník L'Echo a spravodajský server LN24 v stredu a vo štvrtok upozornili, že v Belgicku pod tlakom pandémie nového koronavírusu vzniká skupina expertov zodpovedných za záchranu veľkých belgických spoločností, pričom táto skupina skúma možnosť znárodnenia leteckej spoločnosti Brussels Airlines.
Do skupiny expertov patria guvernér Národnej banky Pierre Wunsch, Koen Van Loo z Federálnej holdingovej a investičnej spoločnosti (SFPI-FPIM) a Olivier Vanderijst z Regionálnej valónskej investičnej spoločnosti (SRIW).
LN24 pripomenul, že ide o dcérsku spoločnosť nemeckej spoločnosti Lufthansa (vlastní 100 % akcií) a spresnil, že Brussels Airlines hrozí bankrot, aj preto skupina odborníkov študuje najlepšie možné spôsoby, ako tomu zabrániť.
Jedným zo scenárov je, že v krátkodobom horizonte by sa Brussels Airlines mohla celkom alebo čiastočne vrátiť do vlastníctva belgického štátu. Podľa LN24 letecká spoločnosť nebola "v najlepšom zdraví" ani pred vypuknutím zdravotnej krízy, mala značné finančné ťažkosti, a teraz sa ocitla v stave "virtuálneho bankrotu". Brussels Airlines disponuje flotilou 45 lietadiel.