Denník El País s odvolaním sa na údaje spotrebiteľského magazínu Inforetail napísal, že predaje vína a piva sa oproti predchádzajúcim týždňom zvýšili skoro o tri štvrtiny, slaných čipsov sa predáva o 90 percent viac a predaja čokolády sa zdvihli o 80 percent. Podľa informácií predajcov v Španielsku už pominula nákupná horúčka, kedy sa ľudia po vyhlásení núdzového stavu snažili predzásobiť potravinami alebo základnými hygienickými potrebami, ako je toaletný papier.
"Za posledné dva týždne sa znížil počet návštev predajní a zvýšil objem nákupov," uviedol Felipe Medina z asociácie španielskych supermarketov Asedas. Podľa neho sa postupne mení aj obsah nákupných košíkov, pričom výrazne väčší záujem majú teraz ľudia o alkohol, pochutiny ako sú olivy či ančovičky a sladkosti. Až o 200 percent sa zvýšili predaja múky, čo podľa El País môže znamenať, že ľudia zatvorenie podľa vládneho nariadenia doma teraz oveľa viac sami pečú.
Vyššie tržby hlási aj obchody, ktoré sa špecializujú na predaj alkoholu, najmä vína. "Predaje máme ako cez Vianoce," tvrdí šéf internetového obchodu Lavinia Julián Ribaldi. Jediný rozdiel podľa neho je v tom, že zatiaľ čo o sviatkoch sa kupujú skôr drahšie fľaše v rozmedzí od 15 do 20 eur, teraz sú najobľúbenejšie lacnejšie vína zhruba za osem až 15 eur.