To ohrozuje približne 5000 pracovných miest v čase, keď letecký priemysel tvrdo zasiahla pandémia nového koronavírusu. Hovorca PGL, materskej spoločnosti poľského národného dopravcu LOT, pre agentúru DPA povedal, že Condor bol o tomto rozhodnutí informovaný. Neuviedol však podrobnosti o tom, čo motivovalo LOT urobiť tento krok.
Poľský štátny podnik PGL sa začiatkom tohto roka objavil ako nový investor pre aerolínie Condor. V posledných dňoch sa však začali objavovať pochybnosti o dohode, ktorá bola uzavretá v januári.
Je pravdepodobné, že samotné aerolínie LOT budú potrebovať vládnu podporu, aby prežili pandémiu nového koronavírusu, ktorá zastavila cesty lietadlami vo svete. Poľský minister financií Jacek Sasin pre televíznu stanicu TVN24 uviedol, že pokiaľ ide o LOT, určite sa nezaobíde bez štátnej pomoci. Predstavenstvo leteckej spoločnosti pracuje na záchrannom pláne pre prípad prerušenia letov na mnoho ďalších mesiacov.
Condor minulý rok tvrdo zasiahol kolaps materskej cestovnej kancelárie Thomas Cook. Nemecký súd schválil opatrenia na ochranu investorov leteckej spoločnosti. Plán správcu konkurznej podstaty Lucasa Flöthera počítal s predajom aerolínií Condor, ktoré majú viac ako 50 lietadiel a približne 4900 zamestnancov, poľskej štátnej spoločnosti PGL.
Condor bol na rozdiel od Thomas Cook v pomerne dobrej kondícii a pokračoval vo svojej činnosti aj po vlaňajšom krachu cestovnej kancelárie, ale prepuknutie nového koronavírusu viedlo k zrušeniu letov.
Nemecká letecká spoločnosť teraz dúfa, že správca pre ňu pripraví nový model fungovania, kým sa nenájde ďalší kupec. Jednou z možností by mohlo byť aj priame zapojenie štátu, hoci sa zdá, že vláda v Berlíne sa zdráha. Hovorca ministerstva hospodárstva sa k tomu odmietol vyjadriť.
Spoločnosti Condor sa však kráti čas, keďže má nemeckej rozvojovej banke KfW splatiť pôžičku vo výške 380 miliónov eur. Špekuluje sa, že nemecký štát by sa nakoniec mohol zapojiť do záchrany Condora pre krízu spôsobenú novým koronavírusom. To by mohlo priviesť Condor späť "pod krídla" Lufthansy, ktorej súčasťou bol celé desaťročia.
Po bankrote Thomas Cook vlani na jeseň by prevzatie Condora spoločnosťou Lufthansa pravdepodobne nebolo možné z dôvodu dodržiavania protimonopolných pravidiel Európskej únie. Pandémia však niektoré z kalkulácií zmenila.
Medzinárodné združenie leteckých dopravcov (IATA) vyzvalo vlády, aby poskytli finančnú podporu aerolíniám na celom svete. Obáva sa, že letecké spoločnosti v osobnej doprave by mohli tento rok prísť aj o polovicu svojich príjmov.