Ako vnímajú otvorenie prevádzok drobní živnostníci?
Topánky vyberali naslepo
Lenka, vedúca predajne obuvi FootWork
- Tešili sme sa na tento deň. Ohlasy sú dobré. Ľudia prídu, popozerajú, aspoň majú zmenu. Topánky sa nemôžu skúšať a ani sa o to nikto so zákazníkov zatiaľ nepokúsil. Aj mamičky, ktoré prišli kúpiť detské topánočky, boli bez detí a vyberali naslepo. Zákazu skúšania však nerozumieme. Ak si obuv či oblečenie kupujúci zoberie domov a tam zistí, že mu nesedí, stále ich môže vrátiť, čo je určite väčšie riziko, ako keby si to vyskúšal hneď tu na mieste.
Podmienky otvárania sú zmätočné
Viktor, vedúci fotopredajne ProLaika
- Sme radi, že sme konečne mohli otvoriť, hoci neistota ľudí určite nejakú dobu potrvá, nikto nie je v nejakej extra dobrej nálade. Mnohé veci si naši zákazníci mohli kúpiť aj cez e-shop, ale takto naživo je to predsa len iné a najmä drobnejšie foto doplnky a výbavu ľudia neradi nakupujú cez internet. Konečne sme mohli sprevádzkovať aj servis techniky, ktorý nám stál vyše mesiaca. Samozrejme, všetky povrchy, s ktorými prichádzajú zákazníci do kontaktu, dezinfikujeme a technika sa skúša s nasadenými rukavicami. Myslím si, že podmienky otvárania predajní, ktoré oznámila vláda, sú zmätočné a dajú sa vysvetliť dvoma aj viacerými spôsobmi. Napríklad, môžu byť otvorené prevádzky do 300 m2, ale prečo nie tie, ktoré sú v nákupných centrách?
Na toto sme čakali
Michal, predavač rybárskych potrieb Esox
- Na toto sme čakali! Rybárska sezóna sa už naplno rozbehla a rybári si nemali kde nakúpiť. Nonstop nám vyvolávali a museli sme im hovoriť, že musia počkať, kým budeme môcť otvoriť. Dnes dopoludnia sme mali už asi 20 zákazníkov. Kupovali najmä krmivá pre ryby, nástrahy, červy, ale aj drobnosti ako silóny a navijaky. Vládne opatrenia sa mi zdajú pochopiteľné a riadime sa podľa ich pokynov. Rúška, dezinfekcia, rozostupy... Zatiaľ to funguje.
Prečo si zákazníci nemôžu skúšať tovar?
Jana, majiteľka butikov Kjara fashion
- Veľmi sme sa potešili, že sme moli opäť otvoriť, hoci prvý deň sme ešte nadmerný počet kupujúcich nezaznamenali. Keďže predávame obuv aj oblečenie, pociťujeme dosť veľký hendikep, že zákazníci si nemôžu tovar vyskúšať. Nikto nám to nedoložil racionálnym zdôvodnením, či vírus zostáva na oblečení a obuvi, alebo prečo? Ľudia si aj tak veci skúsia doma a ak im nesadnú, prídu to vrátiť do obchodu, takže nerozumiem, prečo to nemôžu urobiť v obchode. Po každom by sme, samozrejme, kabínku vydezinfikovali.