Združenie IAB Slovakia si uvedomuje, že aktuálna situácia ovplyvnená následkami reštrikcií zavádzaných v súvislosti s COVID-19 zťažuje fungovanie prevádzkovateľov slovenských online médií, ktorých činnosť je dlhodobo a stále vo významnej miere naviazaná na príjmy z inzercie zadávateľov.
Ohrozením plnohodnotného fungovania, či v najhoršom možnom prípade existencie slovenských médií, všetci riskujeme, že prídeme o hodnoverné spravodajstvo, informácie a služby, ktoré k dnešnému dňu využíva viac ako 4,6 milióna ľudí mesačne.
Členovia združenia vyvinú maximálnu snahu, aby v koordinácii s klientmi (zadávateľmi reklamy) podporili inzerciu na slovenských online médiách s ohľadom na zachovanie efektivity a klientských cieľov. Zároveň vyzývame zapojiť sa do tejto iniciatívy aj zadávateľov reklamy a podporiť tak slovenské médiá.
Aktuálna situácia, kedy slovenské online médiá dosahujú vysoký zásah, vytvárajú nadštandardný mediálny priestor a pútajú pozornosť užívateľov, ktorí konzumáciou obsahu trávia nadštandardne dlhý čas, nahráva k realizácii efektívnej komunikácie značiek.