Očakáva, že takto rozhodne špeciálny stavebný úrad. Navyše, podľa neho existuje dôvodné podozrenie, že takýchto kopcov plných odpadu existuje na stavbe bratislavského obchvatu viac a bude preto iniciovať širší ekoaudit.
Minister pripomenul že výsledky 60 kontrolných vrtov do násypu budúcej diaľnice potvrdili prítomnosť odpadu a nebezpečného odpadu. "Keď ako minister dopravy dám bokom ekologickú rovinu, tak si neviem predstaviť iné konanie špeciálneho stavebného úradu ako také, že na základe rozporu so stavebným projektom a stavebným povolením nariadi odstránenie tejto stavby," povedal minister. Koncesionárom projektu výstavby diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 je spoločnosť Zero Bypass Limited.
Problematické sú podľa Doležala aj ďalšie úseky výstavby. "Existuje dôvodné podozrenie, že takýchto umelých kopcov plných odpadu existuje v súvislosti so stavbou D4R7 viac. Preto budem iniciovať ekoaudit aj v ostatných častiach stavby D4R7 a na základe výsledkov tohto ekoauditu budem veľmi súčinný a budem intenzívne spolupracovať s vyšetrovateľom, respektíve s príslušným okresným úradom, odborom životného prostredia," povedal Doležal.
Podľa ministra bude zrejme musieť odstránenie chybného úseku stavby pre prítomnosť nebezpečných odpadov prebiehať v špeciálnom režime. V akom časovom horizonte by mala byť stavba odstránená a o koľko sa preto predĺži výstavba obchvatu Bratislavy, však minister nespresnil. Nevylúčil ani možnosť, že spor bude riešiť arbitrážny súd.