Cieľom nových modelov je zabezpečiť v kabíne rovnakú úroveň ochrany ako pri použití masky na tvár. Odporcovia však naznačujú, že môže ísť iba o marketingový ťah zneužívajúci strach z koronavírusu. Geely ako prvá značka uviedla na trh antivírusové funkcie, pričom vychádzala z predchádzajúcej práce.
V nej sa snažila uspokojiť motoristov, ktorí sa obávali znečisteného ovzdušia vo veľkomestách. Cieľom projektu Zdravé auto je zabrániť vniknutiu malých častíc do vozidla a potenciálne chrániť vodičov a cestujúcich pred škodlivými látkami. Spoločnosť vyvíja tiež antimikrobiálne materiály, ktoré by udržali kľučky dverí a ovládacie prvky auta bez baktérií a vírusov.
Firma SAIC zase ponúka voliteľnú funkciu ultrafialovej lampy na sterilizáciu vzduchu prechádzajúceho klimatizáciou vozidla. Spoločnosť Tesla už v roku 2015 predala automobily s filtračnými systémami proti znečisteniu a v Číne sú veľmi populárne.