V hlavnej centrále skupiny vo Wolfsburgu budú úplne odstavené dve montážne linky a na ďalšej sa bude tento mesiac pracovať len štyri dni v týždni, cituje AFP zo správy zverejnenej na intranete spoločnosti.
Pozastavenie výroby sa dotkne predovšetkým modelov Golf a Tiguan. Volkswagen pritom obnovil výrobu len koncom apríla po týždňoch odstávky pre pandémiu. Cieľom nových opatrení je "flexibilne prispôsobiť výrobu očakávaným výkyvom na trhu", uviedol personálny manažér Arne Meiswinkel.
Reštrikcie súvisiace s pandémiou už viedli k historickému poklesu predaja automobilov v Európe v marci a v apríli.
Bernd Osterloh, predseda zamestnaneckej rady VW, koncom apríla varoval, že "zákazníci sa jednoducho nezaujímajú o kúpu automobilov" a uviedol, že uskladnenie nových automobilov je "už na hranici svojich možností". Kniha nových objednávok skupiny pritom vyzerá ako "tragédia", dodal Osterloh.
Agentúra Moody's v stredu znížila prognózu pre globálny automobilový trh a predpovedala v roku 2020 pokles predaja o 20 %. Odbyt na európskom trhu sa pritom zníži o 30 %, na americkom o 25 %, ale čínsky trh mal podľa prognóz byť na tom lepšie.
Zdroje z VW agentúre AFP povedali, že závody spoločnosti Volkswagen v Európe v súčasnosti pracujú na 35 až 50 % svojich kapacít a približne 35 000 zamestnancov má stále skrátenú pracovnú dobu.
"V závislosti od situácie s objednávkou budeme musieť byť na istý čas flexibilní, pokiaľ ide o odstávky a pracovné smeny," povedal Meiswinkel.
Podľa Ferdinanda Dudenhöffera, odborníka z University of St Gallen, koronakríza ohrozuje v nemeckom automobilovom priemysle, ktorý je pilierom hospodárstva, približne 100 000 pracovných miest.