Zasiahla vašu plánovanú dovolenku koronakríza? Šetrili ste si dlho na dni oddychu a rozhodujete sa, či vziať voucher alebo riešiť kompenzáciu inak? Napíšte nám o vašom prípade a nezabudnite pripojiť telefonický kontakt na tip@novycas.sk!
Ako ďalej upozornila komora, susedná Česká republika, ktorá tiež zaviedla povinné poukážky, už dostala list od Komisie s upozornením na porušenie práva EÚ. Keď v stredu schválený návrh zákona nadobudne účinnosť, dá sa očakávať rovnaký postup Komisie aj voči SR.
"Existujú pritom aj iné možnosti, ako pomôcť cestovným kanceláriám a cestovným agentúram bez rizika uloženia pokuty zo strany Súdneho dvora EÚ a bez porušenia práv spotrebiteľov," dodala komora s tým, že ani prijaté riešenie zrejme nezabráni krachu viacerých, hlavne menších cestovných kancelárií a agentúr.
"Slovenská komora spotrebiteľských organizácií sa stotožnila s nutnosťou zaviesť pre cestovné kancelárie a cestovné agentúry takzvané poukážky pre spotrebiteľov, ktorých zájazdy sa následkom pandémie zrušili, a ktoré majú slúžiť na výber nového zájazdu v neskoršom období za už zaplatené peniaze," uviedla komora. Ako však dodala, od začiatku úvah o takejto forme pomoci upozorňovali na to, že spotrebiteľom musí ostať zachované právo na vrátenie ceny zájazdu, ak nebudú mať záujem o poukážku.
"V súlade s odporúčaním Komisie z 13. mája 2020 týkajúcim sa poukazov ponúkaných pasažierom a cestujúcim ako alternatívnu náhradu za zrušené balíky cestovných služieb a dopravné služby v súvislosti s pandémiou COVID-19, bola Slovenská komora spotrebiteľských organizácií pripravená vyvinúť aktívne úsilie s cieľom presvedčiť spotrebiteľov, aby radšej využili poukážky a nežiadali vrátenie ceny zájazdu," dodala komora. Zároveň však kritizuje, že po schválení zákona v takom znení, ako ho odobril parlament, nie je dôvod nabádať spotrebiteľov na využitie poukážok, pretože inú možnosť nebudú mať (okrem vybranej skupiny osôb).