Vyplýva to z aprílového prieskumu, ktorý uskutočnila agentúra 2muse. Až 52 % Slovákov hodnotí svoju finančnú situáciu ako horšiu, čo je mierne viac v porovnaní so stavom na začiatku pandémie. Približne polovica populácie má pre koronakrízu obavy zo zníženia alebo straty príjmu počas tohto roka.
"Dôvodom zamietnutia u niektorých klientov boli neuhradené splátky. Ak je klient už pred podaním žiadosti v omeškaní s minimálne dvomi splátkami, v súlade s podmienkami odloženia splátok z dôvodu pandémie mu nemôžeme uznať žiadosť o ich odklad," konštatuje hovorkyňa banky Lýdia Žáčková. Ak klient vyplnil žiadosť o odklad nesprávne, prípadne nebola kompletná, banka ho kontaktovala pre opravu či doplnenie
Odklad splátok je jedným z opatrení, ktorým vláda zareagovala na koronakrízu. Avšak podľa Žáčkovej sa stáva, že o odklad žiadajú aj klienti, ktorí ho nepotrebujú. "Toto by nebol problém, ale banky sa dnes napríklad musia vysporiadať s dilemou, ako sa správať ku klientom, ktorí požiadali o odklad splátok a vzápätí majú snahu ďalej sa zadlžovať. Skutočný dopad odkladov splátok v retailovom segmente budeme schopní vyhodnotiť až po uplynutí obdobia odkladu, ale predpokladáme, že istá časť klientov nebude schopná začať úvery riadne splácať," uvádza Žáčková.