Prvá vlna pandémie koronavírusu síce zavelila na ústup, nikto však nevie, ako sa bude situácia vyvíjať ďalej. Vláda schválila novelu zákona, ktorá hovorí o pomienkach pri zrušení či preložení zájazdov. Mnohí klienti cestovných kancelárií však naďalej nemajú jasno, ako postupovať alebo či svoju dovolenku zrušiť. Na otázky čitateľov Nového Času odpovedali Roman Berkes, prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA) a generálna sekretárka SACKA Jana Varinská.
Online rozhovor
Posledná aktualizácia:
12:21
Simonka
Dobrý deň, mám zakúpený a 100 % vyplatený zájazd do Turecka v termíne od 23.6.2020 na 11 nocí. Ak mi bude CK ponúkať náhradný termín ešte v tomto roku alebo do 23.6.2021 musím ho prijať ? alebo si môžem vybrať náhradný termín v období od 23.6.2021 do 31.8.2021? Ide mi o to , že my neplánujeme vycestovať tento rok do zahraničia, ale termín dovolenky v r. 2021 si chceme vybrať sami.
Dobrý deň, áno môžete si vybrať náhradný termín, ale cestovnej kancelárii je potrebné túto informáciu zaslať písomne. Samozrejme až po podpise pani prezidentky, pretože zatiaľ CK nemôžu v zmysle novej novely zákona konať.
12:24
Marika
Dobrý deň,kedy by sa mohlo začať lietať na dovolenky do destinácii ako Turecko ,Egypt ?
Turecko otvára svoj vzdušný priestor 22.6.2020 a CK počítajú začiatok charterovej dopravy spustiť v polovici júla. CCa to isté platí pre Egypt.
12:25
H.K
Dobrý deň ak je možné už vycestovať na Cyprus a cestovná kancelária poslala už poukaz ktorý môžete využiť do 31.8.2021 je možné že cestovná kancelária poukaz môže zrušiť.
Neviem sa úplne vyjadriť pretože neviem aký poukaz Vám CK poslala.
12:27
Magdaléna Goedickeová
Dobrý deň prajem,
mám zakúpený poznávací zájazd do Azerbajdžanu s odchodom 3.9.2020 z Viedne. Aká je podľa Vás pravdepodobnosť, že sa tento zájazd uskutoční ?
Zaujíma ma tiež aká je šanca vycestovať s niektorou slovenskou CK v júli alebo v auguste na pobytový zájazd k moru na niektorý z gréckych ostrovov alebo na južný Cyprus.
Ďakujem za odpoveď a držím palce.
Podľa môjho názoru sa bude dať cestovať, samozrejme uvidíme či sa niečo " nezvrtne". Myslím si, že šanca je veľká.
12:28
Lubo
Dobrý deň chcem sa spýtať s rodinou sme zaplatili za dovolenku ktoru stornovali rešpektovali sme voucher vybrali sme dovolenku na slovenku lenže tá stornovana dovolenka bola poistená na 90 eur 3 osoby sumu sme nedostali späť ani od cestovky ani od Allianz dá sa to ešte niekde vymáhať? Prišli sme o 90 eur a Satur sa tvári že za to nemôže i keď isto má nejaké percento aj s toho poistenia dik za info
CK SATUR naozaj za túto situáciu nemôže. Poistenie je samostatná položka a riadi sa VOP poisťovne.
12:30
Marcel Vojtko
Co znamena vyznam, “ak nedojde k dohode”... Totiz podla tejto novely, ak nedojde k dohode, ma zakaznik pravo o vratenie celej uz uhradenej sumy v termine id 31.8.2021-14.9.2021.
To znamená, že ak do 31.8.2021 nepodpíšete novú s CK novú zmluvu o zájazde CK Vám do 14.9 2020 vráti Vami zaplatené peňažné prostriedky
12:33
Oľga
Dobrý deň, my sme si v januári zaplatili zálohu za dovolenku.15 júla sme mali odletiet do Egypta . Bohužiaľ prisiel celosvetový problém s vírusom .Telefonicky sme pred doplatkom druhej polovice kontaktovali Kartago aj s otazkami ohladne zájazdu co nám poradia.Bolo nám povedané , že cez leto to nevyzera sľubne a nech pristúpime na vouchre v cene ktoru sme doposial zaplatili. VOUCHRe poslali platia do 31.12 2020 .Ak by bol problém este do toho dátumu peniaze nám stále nevrátia? Sa mi to nezdá korektné , že nám takto drzia peniaze pomaly celý rok ;( dovolenka bola poistena
CK KARTAGO bude postupovať v zmysle novely zákona. Určite Vás budú kontaktovať .
12:40
Tina
Dobrý deň,
máme zaplatené Turecko v auguste (4 osoby), jeden účastník zájazdu z toho je aj 75-ročná dôchodkyňa (svokra). Ako postupovať so zrušením zájazdu, keďže daná osoba spadá pod výnimku ?
Tu je dôležité vedieť či Vaša pani svokra bola objednávateľ zájazdu, alebo nie. V každom prípade treba počkať kým Vás písomne neosloví CK. Ak tak spravia treba najneskôr do 14 dní poslať do CK informáciu, že si prajete zájazd zrušiť a z akého dôvodu. Ak Vaša pani svokra nebola objednávateľ CK vráti peňažné prostriedky za pani svokru a na zvyšok dostanete " oznámenie o náhradnom zájazde"
12:41
Ľubomír
Dobrý deň pán Berkes.
Zálohu sme vyplatili v roku 2019 v novembri.Pobyt v Chorvátsku z odchodom 19.6.2020 sa konať nebude čo nám potvrdila CK.Pytam sa prečo nám držia neoprávnene naše peniaze.Europske centrum pre spotrebiteľa mi dalo na vedomie že máme nárok na vrátenie peňazí.To čo ponúka CK nahradené termíny a odklad na rok 2021 nám absolútne nevyhovuje.
Ďakujem.
Dobry den, cestovne kancelarie si splnili svoju povinnost a uhradili vsetky utrzene peniaze od klientov svojim dodavatelom sluzieb v zahranici. Za situaciu, v ktorej sa nachadzaju, cestovne kancelarie nemozu a taktiez nedokazu vratit peniaze vsetkym klientom podla dnes platneho zakona. Hrozilo by, ze cestovne kancelarie by zacali krachovat a klienti by sa nedostali k svojim peniazom prostrednictvom pistovni skor ako o rok a tiez nemoze byt zarucene, ze v plnej vyske. Prave preto je tu riesenie, ktore prijalo uz 12 krajin EU a umoznuje odklad poskytovania sluzieb na dobu priaznivu pre cestovanie. Ak cestujuci nevyuzije ponuku CK, tak po 31.8.2021 vrati klientovi plnu sumu uhradenu za zajazd.
12:45
Kyselova
Od koľkých rokov CK vracia peniaze 65 alebo 70
Nový zákon, ktorý ešte musí podpísať pani prezidentka, umožňuje vrátiť peniaze dôchodcom od 65 rokov. Kontaktujte prosím CK hneď, ako Vám zašle výzvu, alebo ponuku.
12:45
betike
Podpisala som Dohodu o zmene Zmluvy anapisala,ze v sezone 2020 nikam nepocestujem.Co sa ale stane,ak mi moje osobne podmienky nedovolia ist na dovolenku ani v buducom roku?Dostanem po auguste 2021 svoje peniaze spat? Co mam urobit,ak nepatrim medzi privilegizovanych ktori maju narok ihned na vratenie penazi a rozhodnem sa,ze kym nebude vakcina proti Covid,chcem zostat doma a nestratit zalohu?Moze odo mna cestovka ziadat doplatenie plnej sumy za zajazd uz v tomto roku?Ak sa zmeni zakon a nepodpise ho prezidentka,mozem od podpisanej dohody odstupit?
Áno svoje peniaze dostanete do 14.9.2021. Nie nemôže od Vás CK žiadať zálohu.
Nerozumiem Vašej otázke. Zákon sa zmenil a čaká sa na podpis pani prezidentky. Na otázku čo sa stane ak zákon pani prezidentka nepodpíše Vám v tomto momente neviem odpovedať.
12:46
JT
Dobrý deň, mám cestovať do Tunisu 10.7.2020 s dieťaťom, budú zabezpečené lety a bude to bezpečné?
Dakujem a prajem pekný deň
Ospravedlňujem sa, ale je ešte predčasné hovoriť či sa bude tento rok lietať do Tunisu. CK Vás bude určite včas informovať.
12:48
katka
Dobrý deň, máme zaplatený letecký zájazd Grécko od 19.júla 2020 v plnej sume od októbra minulého roka. V prípade že sa zájazd neuskutoční a prenesieme si ho do budúceho roka, dostaneme objednané služby (destináciu a hotel) v roku 2021 za cenu, ktorú máme na zmluve teraz? ďakujem
Je naozaj predčasné hovoriť čo sa stane na budúci rok. Ak sa zmení rozsah služieb budete s tým musieť súhlasiť ( podpísať dodatok k zmluve, alebo novú zmluvu o zájazde). Ak nebudete súhlasiť CK Vám do 14.9.2021 vráti peniaze.
12:50
S B
Mam 69 rokov a zaplatenu cely zajazd s vnuckami a manzelkou. Niekde som zachytil ze vratia poplatok za zajazd len tomu nad 65 rokov. Ze za deti CK penieze nevrati. Deti samotne cestovat nemozu. Alebo CK je schopna zabezpecit zajazd pre deti
stvrtacka a skolkarka?
Dakujem za odpoved.
Tu je dôležité kto bol objednávateľ zájazdu. Ak Vy tak CK vráti peniaze za všetky osoby, ktoré mali s Vami cestovať.
12:52
Peter
Dobry den,
rad by som sa informoval ako postupovat - mam zakupeny zajazd, vyplateny v plnej cene do Turecka v mesiaci Jul. Uz teraz je 100% zrejeme, ze sa neuskutocni, no do dnesneho dna ziadna reakcia, ponuka zo strany cestovnej kancelarie.
Dakujem
Dnes nie je 100% jasné, že sa zájazd neuskutoční. CK budú postupovať postupne podľa dátumu odletu. Najskôr budú oslovovať júnových klientov atď, atď.
12:54
robina
dobrý deň,chcela by som sa opýtať,známi mali zaplatenú zálohu v novembri na Cyprus na september 2020 ,no medzičasom sa rozišli a dotyčný by chcel vedieť,ako to riešiť,či musí doplatiť alebo sa mu vrátia peniaze,ďakujem za odpoveď
Dnes nevieme s určitosťou povedať, či bude, alebo nebude možné cestovať v septembri 2020, treba počkať na oficiálne vyjadrenie kompetentných orgánov. V prípade priaznivej situácie bude zájazd realizovaný podľa plánu. Máte však možnosť v zmysle zákona odmietnuť nástup 30 dní pred začiatkom zájazdu a prijať odklad poskytovania služieb na neskoršiu dobu.
12:54
Vladino
Dobry den,chcem sa spytat mam kupenu dovolenku na Cyprus. Cyprus sa Slovensku otvoril. V pripade, ak chcem svoju dovolenku odsunut na dalsie leto a nechcem toto leto cestovat, moze ma cestovna kancelaria "prinutit" ist na dovolenku uz tento rok? Samozrejme prinutenim myslim ze druha alternativa je storno s poplatkom bliziacim sa 100%. Dakujem
Nie nemôže. V zmysle novely zákona 170/2018 máte právo presunúť si dovolenku do budúceho obdobia.
12:54
DUDO
18.06.som mal letiet aj s rodinou do EGYPTA,co mi poradite?DAKUJEM.
Počkať kým sa Vám CK neozve a potom postupovať v zmysle ich návrhov a Vašich prianí.
12:56
jan
mam zaplatenu dovolenku chorvacko na jul v ck tatratur mechcem ist ako mam postupovat dakujem
Podľa zákona môžete odmietnuť nástup na zájazd 30 dní pred jeho začiatkom a prijať odklad poskytovania služieb na neskoršiu dobu
12:57
Sasa
Dobrý deň, ak vycestuem na dovolenku a pri testovaní na letisku pri odkete z dovolenky zistíme, že jeden člen rodiny je COVID pozitívny, čo sa bude diať? Budu mat hotely vyčlenené karantene izby, pôjde do karantény celý hotel? Karantena bude v hoteli alebo v inom zariadení? Budem môcť ostat s partnerom v destinácii? Tento karantény pobyt bude hradiť hotel? Letenky na najbližší možný odlet hradí CK alebo poisťovňa alebo klienti?
Co sa stane ak pri nástupe na dovolenku bude jeden člen rodiny testovaný pozitívne ešte na bratislavskom LETISKU? Je to poistna udalosť alebo za dovolenku neuvidíme ani euro?
Dakujem za odpoved a prajem príjemný deň.
V grécku zriaďujú karanténne hotely. Odporúčam v každom prípade uzavrieť komplexné cestovné poistenie, ktoré by malo na Vaše otázky mať odpoveď.
12:59
Miroslav
Máme zálohu do Tučeppi v druhej polovici júla. Skôr by sme chceli ísť na dovolenku, aj keď sme po 65.r. Aké sú šance? Bytča, SR :-(
To neznamená, že keď ste 65.r. nemôžete ísť na dovolenku. Predpokladáme, že v Tučeppi prežijete krásnu dovolenku.
12:59
hlavicka.imrich@gmail.com
Dobrý deň máme rezervovaný pobyt v Makarskej-Tučepi na august-od 18.8.2020 ako reálne to vyrerá? s pozdravom I.Hlavička Nové Zámky
Veľmi reálne. Cestovaniu do Chorvátska stojí v ceste " len" naša karanténa. Iné už nič. Prajem krásnu dovolenku
13:00
Blazena
Dobrý deň, chcem sa spýtať ci ako onkologický pacient dostanem späť peniaze, keď nemôžem cestovať kvôli covid 19 a co k tomu potrebujem, fsjflkdsajf.
Pacienti s akoukoľvek diagnózou nespadajú pod výnimky v zákone pretože by to bolo veľmi ťažké dokladovať a posudzovať cestovným kanceláriám. Navrhujem však osloviť priamo CK a tá môže urobiť pre obzvlášť závažné prípady prekážok výnimku.
13:02
peter
V januari som vyplatil vo Firo celu dovolenku 3000e
Ani 5e nechceli dat zlavu a to cez nich cestujeme asi 10 rokov.
Ked prisla korona zmenili sa na arogantnu firmu a ked som chcel storno vyratali ze by mi z 3000e vratili 300e.
tymto padom berem poukaz a aj ked niekam pojdem toto leto zaplatim si ju sam cez booking a pockam rok a ten poukaz si dam preplatit.
do cestovky uz nikdy nevkrocim a verte mi ze ked vsetky skrachuju nebude mi to vatdit.
Mohlo by Vás zaujímať, že klienti bookingu tiež nedostali naspäť svoje peniaze a neistota je ešte väčšia ako cez CK. Ale každý má nárok zariadiť sa ako si praje.
13:04
Jan
Dobrý deň,
neuvažuje sa o spustení zájazdov do Tunisu?
Bolo tam menej nakazených než u nás.
Pokiaľ ide o Tunis nemáme zatiaľ žiadne informácie. CK cez ktorú ste si dovolenku zabezpečil Vás bude určite včas informovať.
13:04
Ivana H.
Dobrý deň. Máme zaplatenú v CK celú sumu za zájazd do Talianska, zaplatili sme ešte v decembri ako first moment. Cestovať máme 25.7., ale vzhľadom na epidemiologickú situáciu v Taliansku a odporúčania nášho MZV a kvôli obavám z nákazy koronavirusom cestovať nechceme. Ako máme postupovať? Ďakujem za odpoveď
Epidemiologickú situáciu máme jasnú dnes a najbližšie dni, nevieme aká bude koncom júla. V prípade, že bude možné cestovanie bez obmedzení, Váš zájazd sa uskutoční. Vy však máte možnosť podľa zákona odmietnuť nástup na zájazd 30 dní pred začiatkom zájazdu a prijať odklad poskytovania služieb do 21.8.2021
13:06
Katarína
Dobrý deň, zakúpili sme si dovolenku do Turecka, vyplatili sme už celú do sumu podľa zmluvných podmienok pre 4 člennú rodinu.
Prvý termín sme mali júl/2020, potom sme žiadali zmenu termínu, keďže starší syn je študent VŠ a posunuli im skúšky z dôvodu terajšej situácie. Termín nám posunuli na august/2020. Situácia v rodine sa ale zmenila, manžel je po vážnej operácii a nechali mu otvorenú ranu, ktorá sa bude hojiť min. 5 mesiacov.
Chcem sa opýtať, vráti nám CK peniaze za dovolenku, keďže manžel nemôže absolvovať dovolenku?
Alebo nám cestovná kancelária dá nejaký poukaz na ďalší rok v rovnakej sume, teda za rovnakých zmluvných podmienok aj napriek tomu, že mladší syn už na rok nebude podľa terajšej zmluvy považovaný za dieťa, ale za dospelého?
Zaplatili sme si ultra all inclusive, nemienime sa nechať obmedzovať v ničom čo nám patrí, keďže na takéto dovolenky chodíme každý rok, navyše manžel nemôže vycestovať, vráti nám CK zaplatenú sumu za dovolenku?
Ďakujem
V momente ak sa zmenia zmluvné podmienky musíte sa s CK dohodnúť resp. so zmenou súhlasiť. Ak budete mať rozdielny názor 14.9.2021 Vám Ck vráti všetky peňažné prostriedky.
13:08
Denisa
Dobrý deň, od novembra mame zaplatenú zálohu na dovolenku do Španielska v termíne prelom júl/august. Mame nárok na vrátenie peňazí resp. voucher od cestovky? Dakujem za odpoveď.
Áno, podľa nového zákona, ktorý dnes podpísala pani prezidentka, máte nárok na čerpanie služieb cestovnej kancelárie do 31.8.2021. Ak si do tohoto dátumu svoju uhradenú čiastku nevyčerpáte, CK Vám plnú sumu vráti do 15.9.2021
13:08
Ramron
Dobry den,
aky je odporucany postup ked CK nekomunikuje so zakaznikom ohladom ziadosti presunu zaplatenej sumy za dovolenku na Voucher ? Ziadost bola podana pred 2 mesiacmi.
Dakujem,
Poprosíme o strpenie. Aj CK sú v úspornom režime. Majú ľudí na OČR -kách, znížených úväzkoch atď. Predpokladám, že sa situácia už bude pomaličky vracať do normálu a CK v priebehu júna s Vami odúraduje čo treba.
13:09
Alena
Dobrý deň, mám záujem o dovolenku v septembri v Turecku. Budú vôbec zájazdy na september do tejto krajiny v ponuke našich cestovných kancelárií a kedy ich začnú predávať? Bude sa lietať aj zo Slovenska - z Košíc?
Predpokladáme, že áno. Predávať sa začnú v priebehu júla. Či sa bude lietať z Košíc záleží od záujmu klientov.
13:09
Alžbeta
Letíme v lete do Egypta? Ďakujem
Ak pôjde všetko tak ako doteraz, čísla nákazy neporastú, tak som presvedčený že áno!
13:10
Martina
Dobrý deň. Na prelome júla a augusta mám zaplatenú dovolenku do Francúzska. CK mi tvrdí, že zájazd stále nie je zrušený. Je možné, že sa napokon uskutoční? Vďaka za odpoveď.
Áno je to dosť pravdepodobné.
13:12
Oľga
Mám zaplatenú celú sumu dovolenky na Krétu od 1.9.-15.9. pre 2 osoby. Jedna z nich je senior nad 65 rokov a druhá nie. Aké sú možnosti v tomto prípade čo sa týka vrátenia peňazí, posunu dovolenky na rok 2021, prípadne iné možnosti.
Ďakujem.
Záleží od toho kto je objednávateľ zájazdu. V každom prípade pokiaľ ste zdraví nevidím dôvod prečo by ste v septembri nemohli ísť na dovolenku. Na Kréte a vo všeobecnosti na Gréckych ostrovoch bol výskyt Covid - 19 úplne zanedbateľný.
13:14
Rado
Dobrý deň. Mali sme rezervovane Taliansko-Bibione, uhradenu prvu zalohu 100EUR. Má česka agentura Italieonline s.r.o. opravnenie nevratit zalohu ani formou VOUCHER? Vyjadrenie agentury: uhrazenou zálohu ve výši 100 € použijeme na úhradu stornopoplatků. Bohužel italští partneři nám aktuálně neumožňují přesunout pobyt na rok 2021.
Dakujem
s pozdravom
Rado
Na otázku by som vedela odpovedať keby som vedela čo ste mali objednané. Ak iba ubytovanie tak áno má na to v zmysle VOP nárok. Ak ste mali objednaný zájazd tak nie. Tu by Vám museli dať voucher.
13:15
Jana.
Ak by sa aj uskutočnil zájazd začiatkom júla do Turecka, aké budú obmedzenia v 5hviezd.hoteli.Či dostaneme, to, čo sme zaplatili all.incl. atď.
SACKA kontaktovala vyše 15 zastupitielstiev SR v destináciách s otázkou, aké opatrenia prijímajú jednotlivé vlády na ochranu cestujúcich. Okrem iného bude upravené aj poskytovane ALL Inclusive v hoteloch a to tak, že bude viac personálu obsluhovať dovolenkárov a bude viac stanovíšť v areáloch hotela pre poskytovanie občerstvenia - podľa môjho názoru bude poskytovaný kvalitnejší servis ako doteraz. Izby budú viac pod drobnohľadom a bude upratovanie omnoho efektívnejšie. Mnohé sa zmenení k lepšiemu.
13:17
Ivet
Dobrý deň,
mňa by zaujímalo, čo ma klient CK robiť, keď CK absolútne s nami nekomunikuje (mám júnový odlet do Turecka). Pobočky zatvorene, Call Centrum vypnuté, na maily CK nereaguje. Odvšadiaľ vždy počúvame, komunikovať, komunikovať, komunikovať! Ako? keď druhá strana nemá v úmysle spolupracovať? Dodám ešte, že zájazd uhradený v decembri 2019 s tým, že CK si podmienila rezerváciu za zájazd okamžitým uhradením celej sumy, t.j. moje peniaze už drží viac ako pol roka.
Ďakujem.
Poprosím o strpenie. Aj CK pracujú v útlmovom režime. Neviem o akej CK sa bavíme tak len takto všeobecne. Po podpise novely zákona budú vedieť CK ako postupovať a predpokladám, že začnú so svojimi klientami komunikovať.
13:18
Simona
Dobrý deň,máme zaplatenú zálohu za dovolenku na 16.7.20. Čo sa stane ak doplatíme plnú sumu a budeme žiadať dodržanie podmienok uvedených v zmluve.
Ak bude doplatok v zmysle zmluvy a bude umožnené cestovani bez obmedzení, Váš zájazd sa môže ukutočniť. Ak je doplatok mimo dohodnutého termínu, tak je dôležité sa obrátiť na CK aby preverila aktuálny stav. Väčšina hoteliérov sa bude správať proklientsky a ústretovo.
13:18
Peter Grecko
Pekný deň.
Matka má 76 rokov a zakúpil som je pokaz od 16.6.2020 na 8 dni RHODOS. Za poukaz som zaplatil plnú cenu pre 2 osoby, nakoľko jej musím robiť doprovod z dôvodu veku. Prosím o otázku či i ja ( som jej syn 50 rokov ) mám nárok na vrátenie plnej ceny.
Ďakujem Peter
Záleží od toho kto je objednávateľ zájazdu. Ak mamička tak áno máte nárok na vrátenie celej sumy za zájazd. Ak Vy tak máte nárok na vrátenie peňazí len za mamičku.
13:21
Mária
Dobrý den, naša rodina objednala zajazd, ale jeden spolucestujuci, konkrétne manžel dostal finančný príspevok v ramci projektu prvá pomoc - Opatrenie č. 4, a tak patrí do vybranej skupiny osob, ktorý maju narok na vratenie zalohy bez stornopoplatku, Ja ako manželka som ale nutena cestovat s inými osobami, alebo sama, bez manžela! Žijeme v spoločnej domácnosti, chceli by sme vsetky zalohy naspat, je absurdne že on nemusí cestovat, ale ja ano, a musím mat na to peniaze. Je to nelogicke a nespravodlive. Nájdete na to riešenie? Dakujem
Nemusíte cestovať sama. Môžete si dovolenku odložiť na budúce obdobie a cestovať napr. na budúci rok. Znovu pri posudzovaní ako sa budú vracať peniaze záleží kto je objednávateľ zájazu.
13:21
Martin B. Nitra
Prajem pekný deň. Chcem sa spytat, klesnu tento a buduci rok ceny dovoleniek vzhladom k tomu ze bude mensi dopyt po rekreacii v zahranici pre covid.?
Vývoj cien nedokážeme odhadnúť, ale pravdepodobne budú niektoré výhodnejšie a môže sa stať, že v niektorých destináciách naopak narastú. Záleží od záujmu klientov.
13:25
Vľadka N.
V júli sme mali ísť do Turecka,ja,manžel a moja 69 ročná mama.V tejto situácii mama nechce ísť už nikde.Zaplatili sme v Invii zalohu,za všetkých troch,dovolenku rezervoval manžel na svoje meno,na čo teraz máme nárok a ako postupovať dalej.Dakujem
Podľa nového zákona spadá Vaša mama do skupiny klientov ktorí majú nárok na vrátenie peňazí. Ak je objednávateľom zájazdu osoba spadajúca pod výnimku, tak CK vráti celú sumu za zájazd, ak je dotknutá osoba ďalší cestujúci tak vráti uhradenú sumu za túto osobu.
13:25
Zuzana
Dobry den, prosim Vas, chcem sa spytat ako mam postupovat, ked som dovolenku do Chorvatska uhradali este v decembri.Termin od 21.7. na 10 dní do hotela v Trogire - cez cest. kancelariu. Kontaktovala som ich mailom, ale doteraz mi neodpovedali.Mam narok na prelozenie terminu na buduci rok a ake kroky podniknut?Radsej by sme cestovali o rok.Nebudem stratova na cene?Kedze si v praci potrebujem naplanovat dovolenku, tato odpoved mi velmi pomoze.Dakujem
Otázka na ktorú by som potrebovala odpoveď, aby som Vám vedela odpovedať je či ste si zakúpila iba ubytovanie alebo zájazd ( čiže dopravu plus ubytovanie). Ak len ubytovanie tak tam sa pôjde podľa VOP danej CK a predpokladám, že si nebudete môcť termín odložiť na budúci rok. Ak ste si zakúpila zájazd môžete ( samozrejme ak pani prezidentka podpíše novelu zákona) min. 15 dní pred začiatkom dovolenky informovať CK o odklade Vašej dovolenky na budúce obdobie.
13:29
Jozef
Ako sa budú dodržiavať rozostupy na palube lietadla, teda koľko bude ľudí na palube? Do Turecka bude potrebný test na Covid. Turci deklarujú, že ho budú robiť na letisku. Pri 3 člennej rodine cca 400€. Žiadny koridor, ako ste to prezentovali. Prečo si CK nezoberú pôžičku od štátu a nevyplatia klientov?
Zatiaľ nie sú presne stanovené podmienky, ako sa bude cestovať v lietadle a ani Turecko nemá zatiaľ stanovené definitívne podmienky pre prichádzajúcich turistov.
13:30
Štanci
Mám 69 rokov, manželka 66. Mali sme ísť začiatkom júla na nadštandardnú zahraničnú dovolenku aj s vnučkou, ktorá by na budúci rok už určite s nami nešla. Keďže nemáme peniaze nazvzyš, máme šancu na vrátenie zaplatenej ceny zájazdu skôr, ako o rok?
Ďakujem za odpoveď.
Áno máte. Keďže patríte do " chránenej skupiny" po tom ako Vás CK osloví treba ju písomne do 14 dní informovať o Vašom rozhodnutí a požiadať o vrátenie peňazí.
13:31
mairu
Najlepsim riesenim tohtorocnej sezony je dovolenkovat na vlastnu past bez cestoviek. Ziadne starosti so zrusenymi pobytmi, mam pravdu?
Nie všetci si vedia vybaviť všetko sami takže servis cestovných kancelárií ocenia.
13:32
Adica
Ako sa dostanem k peniazom, ktoré som zaplatila cestovke za dovolenku?
Potrebovala by som vedieť viac informácií a detailov, aby som Vám vedela poradiť
13:34
Elena Budinska
Dobry den mam kupene zajazd do talianska cez ck tui od 18 jula... Ale uz teraz viem ze ak by to aj bolo umoznene tak by sme zo strach nesli ako by som mala postupovat?
Keďže ste si zakúpili dovolenku v zahraničnej cestovnej kancelárií bude sa všetko riadiť ich VOP a právom danej krajiny.
13:35
Marie Verdžaková
Aj ked sa situacia ukludnuje mam strach niekam vycestovat , netusim, ci do roka najdem odvahu vobec ist do cudziny. Ako to bude s vyplatenou dovolenkou ak nevyuzijem poukazku?
Do 14.9.2021 Vám CK vráti Vaše peniaze.
13:36
Matkulcikova Janka
Dobrý deň chcem sa spýtať v septembri ,keď mám zakúpenu dovolenku tak to bude taká dovolenka ako som si vybrala,alebo s obmedzením.
Podľa všetkého budú určité obmedzenia. Až čas ukáže či nám niektoré nebudú aj vyhovovať ( málo ľudí v reštaurácii, viac personálu a individuálneho prístupu atď..)
13:39
AK
Dobrý deň, mám zaplatenú zálohu na dovolenku na Krétu s odletom 1.8.2020. Ak by sa CK predsa len podarilo túto dovolenku zorganizovať, mám právo odmietnuť pobyt, nakoľko o dovolenku s množstvom obmedzení a možnosti ohrozenia zdravia nemám záujem. Som ochotná preložiť si dovolenku na budúci rok v tom istom čase, musím CK doplatiť plnú sumu za zájazd už teraz? Ďakujem.
Áno máte nárok na posunutie si dovolenky na budúci rok. Keď podpíšete s CK novú zmluvu, alebo dodatok k existujúcej zmluve budú tak aj nové podmienky na ktorých sat sa dohodli. Keďže podpisom zmluvy budete s nimi súhlasiť tak nebudete mať problém sa nimi riadiť.
13:41
marianna
dobry den. od decembra mam zaplatenu dovolenku do turecka na august. bojim sa hlavne nakazy v lietadle cez klimatizaciu. ake mam moznosti? v zmluve uzavretej s CK je uvedeny stornopoplatok 25 percent pri storne do 45 dni pred nástupom. moze CK vysku tohto poplatku zmenit? mam narok na vaucher, ak sa zajazd uskutocni, ale ja cestovat nechcem kvôli strachu z nakazenia?
Áno máte nárok. Podľa už platnej novely zákona . Počkajte kým Vás CK v zmysle novely zákona neosloví.
13:42
Anna
Dobrý deň,
ako to vidíte s dovolenkami a odletmi zájazdov koniec júla/august do Turecka ? Ďakujem.
Vidím to dobre. Predpokladám, že sa bude do Turecka lietať. Uvidíme ešte aké podmienky na vstup zadajú Turci ale verím, že urobia všetko pre to aby sa klienti u nich cítili naozaj dobre.
13:43
Moinka
Dobrý deň, máme zakúpený zájazd na Rodos koncom júla, je možné, že sa pobyt uskutoční ? Ďakujem.
Áno je to dosť pravdepodobné.
13:44
Emilia
Mame s rodinou dovolenku v IT, bez dopravy len ubytovanie. Cestovka tvrdi, ze sa novela zakona na nas nevztahuje, lebo nemame zajazd (pricom na hlavicke zmluvy je zmluva i zajazde). Ma na to pravo?
A druha cast otazky, ja som bola objednavatel u cestovky, zial moj manzel je od aprila na urade prace. Ako sa v tomto pripade na nas vztahuje znizenie socialneho statusu z novej novely? Dakujem krasne
Cestovná kancelária Vám neklame. Novela zákona sa na ubytovanie nevzťahuje .
13:45
Daniela
Dobrý deň, je už známa bližšia informácia, pokiaľ sa bude dať letieť do Grécka (konkrétne máme zaplatenú zálohu na Krétu od 11.7.), ako to bude vyzerať po návrate na Slovensko, ak by sa už dalo lietať? Bude treba absolvovať karanténu, alebo si dať spraviť test na vlastné náklady? Nie je lepšie tento rok predsa len dovolenku zrušiť a naplánovať si ju o rok? Ďakujem.
Pokiaľ ide o podmienky návratu na Slovensko zatiaľ platí karanténa. Treba vydržať, doba je dynamická všetko sa mení niekedy aj z hodiny na hodinu.
13:47
Ivana Sulovská
Dobrý deŇ.Chcela som sa spýtat ako to bude zo zakupeným zájazdom na Cyprus ktorý má byt v období 19.septembra do 26.septembra?.DAKUJEM.
Pokiaľ sa situácia s ochorením Covid - 19 nezhorší resp. nezmení predpokladám, že si užijete peknú dovolenku
13:48
Peter Kark
Dobry Den.
Mam otazku o zakone o voucheroch, ktory zacal platit na Slovensku.
Plati aj pre slovenskych predajcov leteniek ako napriklad Pelikan? A mozu ma teda odbit voucherom aj ked som mal cez nich kupenu iba letenku (ktora bola zrusena) bez dalsich sluzieb ako ubytovanie?
Dakujem pekne za odpoved.
Peter
Novela zákona, ktorú pani prezidentka podpísala neplatí pre letenky. Tu však platia podmienky daných leteckých prepravcov a Pelikan je " len" ich predajcom.
13:49
Jana
Dobrý deň, chcela by som sa spýtať na cestu individuálnou dopravou do Bulharska máme zaplatenú dovolenku od 17.8.2020 myslite, že bude možne vycestovať , alebo to máme zrušiť ?
Predpokladám, že budete môcť cestovať. Nerušila by som dovolenku, pokiaľ sa ochorenie znovu nevráti nevidím dôvod prečo by ste nemali stráviť peknú dovolenku.
13:51
S.
Dobrý deň, chcem sa spýtať keby doplatím celú sumu za zájazd a cestovka by mi napísala pred odletom niekoľko dní, že sa neletí museli by mi vrátiť do koľkých dní celú sumu? Ďakujem.
Nie podľa platnej novely zákona by Vám zaslali " oznámenie o náhradnom zájazde". Avšak pokiaľ máte dovolenku kúpenú u slovenského touroperátora.
13:53
Monika
Dobry den,ako to bude ked sme mali ist na dovolenku 1.7.2020 s dietatom do 2r -zadarmo. Po 23.7.2020 uz 2r. bude mat. Ma potom ako nam prelozia termin narok cestovat zadarmo?
Co ak nechceme doplacat, naco nam je potom vocher?
Vdaka
Ak si nevyčerpáte peniaze do 31.8.2021 CK Vám ich do 14.9.2021 vráti.
13:54
Andrea
Prosím Vás, poletí sa v júli na Rodos ? Ďakujem.
Je to dosť pravdepodobné
13:54
Milan
dobrý den, pri storne zájazdu je určený poplatok na celú zmluvu alebo na jednu osobu. Ďakujem
Musíte si pozrieť VOP danej CK. Určite to tam majú uvedené.
13:57
Janka
Dobrý deň, ako to vidíte s dovolenkou v lete v Grécku - júl 2020?
Bude sa môcť tam dovolenkovať, budú lety? (Grécko - Turistom povolia prísť do krajiny bez preukázania sa negatívnym výsledkom testu na koronavírus a takisto nebudú musieť dodržiavať žiadnu karanténu po prílete do krajiny.) ďakujem
Dovolenka v Grécku určite bude možná. Grécko jasne stanovilo podmienky prijatia turistov. Pokiaľ ide o Slovensko musíme počkať ako rozhodnú naši zodpovední zástupcovia.
13:58
Monika
Mame zaplatenu dovolenku do Turecka,odlet 1.7.2020, jedno dieta do 2r.(zadarmo)+ 4r. dieta.Mam narok aj pri prelozeni dovolenky ci poskytnuti vocheru na zajazd aby dieta do 2r. cestovalo zadarmo, nakolko bude mat 23.7.2020 2r.Vdaka.
Tu bude záležať ako sa k tomuto postaví CK. V každom prípade za deti od 2 rokov sa musí platiť minimálne letenka.
13:59
Ňufka
Dobrý deň, máme zaplatenú dovolenku do Grécka v októbri, budeme mať nárok na voucher aj my? Všetci hovoria len o letných dovolenkach,ale čo tie jesenné? Ďakujem za odpoveď.
Podľa platnej novely zákona si môžete dovolenku odsunúť na budúce obdobie.
14:00
Luba
Dobrý deň,
Prečo je pri dôchodcoch v prípade náhrady zaplateného pobytu v cestovnej kanceláriií používaná hranica veku nad 70 rokov, keď riziková skupina je nad 65 rokov ?
Ďakujem
Zákonodarcovia rozhodli o veku 65 plus.
14:01
Annamaria
V januári sme zakúpili first moment Turecko, zaplatili zálohu. Odlet 4.7.2020. Termín na doplatenie ceny je do 5.6.2020. Jedna z cestujúcich je na pandemickej OČR s dieťaťom. Objednávateľ zájazdu je evidovaný na úrade práce ako nezamestnaný. Sme povinní doplatiť cenu zájazdu, keď nevieme aká bude situácia v čase odletu?
Nie. Počkajte kým Vás CK neosloví a do 14 dní predložte doklady o objednávateľovi. CK Vám potom následne vráti všetky peniaze.
14:02
Mirec
Ako to vyzerá s Tureckom - plánujú CK lieteť do Turecka a odkedy ?
Plánujú. Presný termín ešte nie je známi.
14:03
Marienka
Dobrý deň,mám s kamarátkou objednaný zájazd v Kartágo tours na jún do zahraničia,ja chcem poukaz,ona späť peniaze,cestovka má s tým problém, keďže sa jedná o jednu izbu a každá chceme niečo iné.Mala by nám cestovná kancelária vyhovieť,alebo, prosím,ako takúto situáciu riešiť? Ďakujem.Mária
Budete sa musieť dohodnúť. Novela zákona 170/2018 hovorí jednoznačne.
14:04
Marek
Dobrý deň, ako to bude s dovolenkami, ktoré sú zakúpené cez agentúry ako INVIA, čo ponúkajú dovolenky aj cez nemecké, rakúske, české agentúry?
Tam sa bude riadiť právom krajiny, z ktorej CK pochádza.
14:08
Jana
Dobrý deň,zaciatkon júla máme zaplatenú dovol.v HR.Dúfam.že po nácrate na SK bebudeme musieť do karantény..?
Aj my dúfame, že podmienku karantény zodpovední prehodnotia v čo najkratšom čase.