Problémy však má aj bývalý šéf megastavby, ktorý sa zdržiava v Londýne. Podľa našich informácií po ňom pátra kriminálka už niekoľko týždňov, no zatykač oficiálne vydaný nebol. Stavba, ktorá má odľahčiť dopravu v okolí Bratislavy, sa dostáva do problémov. Už dlhšie sa okolo nej vynárajú podozrenia, že konzorcium pod vedením španielskej firmy Cintra použilo na výstavbu odpad z neďalekej skládky. V prípade je vedených asi 20 trestných spisov.
„Môžeme potvrdiť, že vo vami uvedenom prípade došlo v skorých ranných hodinách k zadržaniu podozrivej osoby v súvislosti s trestnou činnosťou ohrozenia a poškodenia životného prostredia. V súčasnosti vyšetrovateľ PZ vykonáva so zadržanou osobou procesné úkony v súlade s Trestným poriadkom,“ povedala hovorkyňa Veronika Martiniaková s tým, že nie je možné poskytnúť ďalšie informácie. Zadržaným má byť podľa Markízy muž s iniciálami M. H., čo môže byť súčasný generálny riaditeľ konzorcia Michael Heerdt.
Nekonkretizovali pritom, či je v prípade niekto obvinený. Podľa našich informácií má však problém aj bývalý šéf španielskeho konzorcia, ktoré rieši výstavbu. Juan José Bregel nedávno v tichosti skončil na pozícii konateľa a odišiel pracovať pre zahraničnú firmu. „Pán Bregel pôsobí v Londýne a na Slovensko už necestuje,“ uviedli z projektu D4R7. Ak sa s ním naši muži zákona neskontaktujú, mal by na neho byť vydaný medzinárodný zatykač.
Pre stavbu už polícia zadržala niekoľko ľudí aj minulý rok. Obvinení mali byť z trestného činu ohrozenia a poškodenia životného prostredia a neoprávneného nakladania s odpadmi. Problémom totiž je, že zo skládky pri Ivanke pri Dunaji sa nebezpečný odpad vyvážal a používal na stavbe rýchlostnej cesty D4R7. Kompetentní obvinenia odmietajú a hovoria, že postupujú v súlade s normami.