Technológie na rozoznanie tváre užívateľa však dodávala spoločnosť Innovatrics. Práve s rozpoznaním tváre majú niektorí užívatelia pri používaní aplikácie problém. Čo za tým môže byť?
Overovanie identity užívateľa aplikácie Smart e-karanténa sa deje v dvoch základných krokoch – porovnaním tváre s fotkou, ktorú si spravil užívateľ na začiatku, a následne overením živosti. Pri jednom aj druhom kroku môžu nastať komplikácie. „Pri porovnaní tváre môže nastať situácia, že je veľký rozdiel medzi pôvodne odfotenou tvárou a aktuálnym vzhľadom užívateľa. Dajme tomu, že sa napríklad ostrihá alebo oholí. Takéto problémy sú však veľmi nepravdepodobné,“ vysvetľuje Ján Záborský zo spoločnosti Innovatrics. „Naše porovnanie tvárí totiž patrí medzi najpresnejšie na svete. Sme v prvej dvadsiatke z takmer 140 algoritmov firiem z celého sveta,“ tvrdí s tým, že už pri úvodnej fotke, ktorú si užívateľ robí, prebieha kontrola jej kvality, takže si nemôže spraviť veľmi zlú fotku. „Máme otestované, že systém dokáže správne porovnať tvár aj pri veľmi zlých svetelných podmienkach,“ dodal.
Podľa Záborského sa zdá, že problémy nastávajú skôr pri tzv. overovaní živosti. To prebieha tak, že užívateľ očami sleduje na displeji mobilu pohybujúci sa červený bod. „Keď je mobil v úspornom režime, obmedzuje určité prvky, ako sú napríklad animácie. Vtedy môžu nastať problémy – namiesto plynulo sa pohybujúcej bodky sa zobrazuje poskakujúca bodka. Naším odporúčaním preto je, že ak aplikácia nefunguje správne, majte telefón plne nabitý alebo pripojený k nabíjačke,“ radí Záborský.
Ďalším možným problémom je nedostatok svetla, keď systém nemusí správne vyhodnotiť pohyb očí. Vývojári už zvažujú, že aplikáciu Smart e-karanténa doplnia o nové aktualizácie. „Našou čerstvou novinkou je overovanie živosti bez sledovania červenej bodky. Tento nový systém dokáže priamo na mobile z jednej fotografie pomocou umelej inteligencie určiť, či je človek živý, alebo ide o fotku,“ uzavrel.