Pre korona krízu zarábame menej a veľa ľudí prišlo o prácu. Poplatky vo viacerých bankách však vzrástli. Podľa prieskumu Fio banky by vyše polovica z nás práve pre vyššie platby zmenilo svoju banku. Nájdu sa však aj klienti, ktorí ich výšku vôbec neriešia. Pritom môžu ročne ušetriť až desiatky eur.
Platíte každý mesiac pár eur za vedenie účtu a ďalšie poplatky od vás vytiahne banka pri platbách, výberoch a ďalších produktoch? Možno sa to nezdá, ale ak si sumu spočítate, za rok prichádzate o desiatky eur. „Až 51,1 percenta slovenských respondentov z celkových odpovedí považuje za hlavný dôvod zmeny svojej banky výšku jednotlivých poplatkov," zistila v prieskume Fio banka. Skoro polovica považuje za dôvod na zmenu výšku poplatku za vedenie účtu. V prieskume zistili, že 35 % klientov sa v poplatkoch svojej banky vyzná, naopak 26 % by privítalo prehľadnejší cenník. Presne pätina opýtaných vôbec nesleduje zmeny cien a podmienok. Banky sa zvyšovaním niektorých poplatkov snažia odradiť klientov od návštevy pobočiek a hotovostných operácií. Až 75,3 percenta Slovákov si to uvedomuje a uvádza, že chce šetriť čas a peniaze a využíva pre bežné transakcie výlučne Internetbanking/Smartbanking. Tento trend je ešte posilnený pocitom bezpečia v čase pandémie. Tradičný spôsob bankovania – návštevu pobočky, preferuje už len 20,9 percenta respondentov. “V súvislosti s núdzovým stavom sme zaregistrovali nárast on-line žiadostí o účty bez poplatkov. V prvom týždni po jeho vyhlásení vzrástol na dvojnásobok priemeru zo začiatku tohto roka," uviedol Ján Franek, člen dozornej rady a hovorca Fio banky. Ako dodal, vývoj Internetbankingu a Smartbankingu dlhodobo smeruje k tomu, aby klient mohol vyriešiť bez návštevy pobočky takmer všetko.
Ako na vás pôsobí zmena podmienok vašej banky
48 % zmena poplatkov ma hnevá, zmenil by som banku za výhodnejšiu
28 % zmena poplatkov mi nevadí, naďalej zostávam
20 % nesledujem zmenu poplatkov
4 % neviem sa vyjadriť
Kedy sme ochotní zmeniť banku
51,1 % výška poplatkov v novej banke
46,5 % cena za vedenie účtu v novej banke
29,8 % úroveň elektronických produktov v novej banke
24,3 % zákaznícky servis v novej banke
22,5 % stabilita a image novej banky
14,6 % nevie posúdiť
(Možnosť viacerých odpovedí)