"Dôvodom rekonštrukcie je odstránenie havarijného stavu, zvýšenie prejazdovej rýchlosti električiek a zníženie hlučnosti trate v zlom technickom stave," uvádza DPB na sociálnej sieti. Podľa vestníka Úradu pre verejené obstarávanie je vysúťažená cena za stavebné práce 2,31 milióna eur bez DPH a lehota realizácie dva mesiace. Práce na rekonštrukcii trate finančne zabezpečuje hlavné mesto a na rekonštrukcii sa podieľa spoločnosť TSS Grade, ktorá zabezpečuje aj opravu električkovej trate v Karlovej Vsi a Dúbravke.
Cestujúcich čakajú od budúceho pondelka zmeny v organizácii električkovej dopravy na území Rače a Krasňan. Električková linka číslo 3 bude skrátená po zastávku Cintorín Rača, kde bude možný prestup na autobusové linky 52, 56 a 65, ktoré obslúžia zvyšnú časť trasy električiek v smere do Rače. "V rámci zmien bude interval linky 3 posilnený v rannej špičke na každé štyri minúty, čím sa zlepší aj dopravná obslužnosť Petržalky. Po zvyšok dňa bude linka 3 premávať v intervale päť minút a vo večerných hodinách a cez víkendy pôjde každých 7,5 minút," informuje DPB. Linka bude obsluhovaná nízkopodlažnými obojsmernými električkami, pretože obidve konečné zastávky nie sú vybavené obratiskami.
Posilová linka číslo 7, premávajúca v časoch dopravných špičiek, bude z Hlavnej stanice Bratislava skrátená po Železničnú stanicu (ŽST) Vinohrady. "DPB odporúča cestujúcim spojmi Slovak Lines, aby k prestupu na električky využili zastávku ŽST Vinohrady, na ktorej budú začínať prázdne električky linky 7," uvádza dopravný podnik. V rámci rekonštrukcie sa opraví aj zastávkový prístrešok Záhumenice, Drevona a cestné prejazdy cez električkovú trať. Rekonštrukcia trate je podľa dopravného podniku nevyhnutná. "Pokiaľ by DPB k rekonštrukcii v blízkom čase nepristúpil, hrozilo pre technický stav trate úplné prerušenie premávky električiek v úseku Vozovňa Krasňany – Komisárky," uzavrel DPB.
Pôvodne sa s opravou 430-metrového úseku malo začať už v novembri 2019. Dôvodom zdržania bola aj modernizácia Karlovesko-Dúbravskej radiály, pre ktorú DPB nemal dostatok obojsmerných vozidiel, ktoré by dokázali súčasne obslúžiť Karloveskú aj Račiansku radiálu.