Druhý najväčší odevný reťazec na svete oznámil v pondelok tržby za 2. kvartál 2019/2020, ktorý sa skončil v máji, na úrovni 28,7 miliardy švédskych korún (2,72 miliardy eur). Medziročne to znamená pokles o 50 %. Analytici počítali s ešte výraznejším poklesom na 27,5 miliardy SEK. Na druhej strane, tržby z online predaja vzrástli o 36 %.
Spoločnosť H&M začala otvárať obchody vo svete od konca apríla, pričom počas karanténnych opatrení na zmiernenie šírenia nového koronavírusu ich mala zatvorených približne 80 %. Doteraz zostáva zatvorených podľa švédskej spoločnosti približne 18 % z celkovo 5058 obchodov.
Firma okrem toho dodala, že za prvých 13 júnových dní dosiahol pokles tržieb v domácej mene 30 %. Podrobné výsledky za 2. štvrťrok 2019/2020 zverejní H&M 26. júna.
Prepad tržieb oznámil aj najväčší konkurent firmy H&M, španielska spoločnosť Inditex, známa najmä svojou značkou Zara. Tá minulý týždeň zverejnila výsledky za 1. štvrťrok 2020/2021 (február až apríl). Ako informovala, tržby klesli medziročne o 44 % na 3,3 miliardy eur.
V dôsledku tohto vývoja zaznamenala firma stratu 409 miliónov eur. Bola to prvá strata Inditexu v histórii. Na porovnanie, v rovnakom období minulého roka zaznamenala spoločnosť zisk 734 miliónov eur.