Reklama

Nikola, ktorá po príchode z Nemecka išla do karantény, urobila zúfalý krok: Už som to nezvládla!

Nikola, ktorá po príchode z Nemecka išla do karantény, urobila zúfalý krok: Už som to nezvládla!

Zdroj: ani

Reklama

Obáva sa sankcií. Budúca mamička Nikola (24) z Lovčici – Trubín (okr. Žiar nad Hronom) prišla pred týždňom z Nemecka. Presunula sa do domácej karantény do Hrubej Borše (okr. Senec), kde si so snúbencom postavili rodinný domček.

Na hraničnom priechode jej aktivovali v mobile e-karanténu. Aplikácia jej po pár dňoch prestala fungovať, snažila sa to telefonicky vyriešiť, ale nepodarilo sa jej to. Zúfalá žena si ju preto vymazala, no teraz sa bojí problémov.

Nikola pochádza z Lovčice – Trubín, no so snúbencom žije v nemeckom meste Mníchov. V piatom mesiaci tehotenstva sa rozhodla minulý štvrtok ísť domov do Hrubej Borše, kde majú nový rodinný domček. „Pred príchodom na Slovensko som postupovala podľa inštrukcií. Stiahla som si aplikáciu, vyplnila papiere, ktoré som podpísané odovzdala na prechode Jarovce-Kittsee. Tam mi pani policajtka aktivovala aplikáciu e-karanténa,“ ozrejmuje budúca mamička. Prvý deň jej aplikácia fungovala bez problémov, no potom sa každý deň zasekla pri overovaní tvare a ďalej nešla. Nikole chodili správy, že opustila karanténu.

V utorok preto volala na infolinku e-karantény, aby im to oznámila a opýtala sa, ako to bude s ukončením karantény. „Povedali mi, že sa mám obrátiť na úrad zdravotníctva, pod ktorý patrím. V Bratislave mi oznámili, že so mnou nič nemajú, keď mám trvalý pobyt v Žiari a keď som povedala, že v karanténe sa zdržiavam v Borši. Tak som volala do Žiaru, kde ma nevedeli nájsť v systéme,“ vysvetľuje mladá žena.

Po ďalších 20 hovoroch, kde nikto nedvíhal, jej v Ružinove povedali, že ani oni ju v databáze nemajú. Nikola sa po pol dni, keď jej nikto nedokázal pomôcť, rozhodla aplikáciu vymazať. „Pohadzovali si ma ako horúci zemiak. Už som to teda nezvládla, e-karanténu som zmazala a číslo, odkiaľ mi chodili overovacie správy, som zablokovala. No obávam sa teraz, že ma budú pokutovať. Neviem, čo mám ďalej robiť,“ hovorí zúfalá Nikola.

Hovorkyňa regionálneho úradu verejného zdravotníctva v Bratislave Katarína Nosálová

"Aplikácia e-karanténa je/bola prevádzkovaná a spravovaná Národným centrom zdravotníckych informácií – NCZI, a preto tunajší úrad nevie zaujať stanovisko k zlyhávaniu predmetnej aplikácie udávanému menovanou. Menovaná tým, že si sama „vymazala“ (náhodne/úmyselne ?) túto aplikáciu, priamo príslušné opatrenie hlavného hygienika SR z ÚVZ SR neporušila, a preto nie je dôvod ju sankcionovať - a to aj preto, že si aplikáciu nainštalovala a mala snahu ju používať.

Reakcia Úradu vlády SR

Za Úrad vlády SR v rámci našich kompetencií v tejto veci môžeme poskytnúť tento správny postup:

1) Skontrolovať, či mám najnovšiu verziu aplikácie a všetky náležitosti podľa stránky korona.gov.sk
2) Na infolinke nahlásiť technický problém, ktorý sa postupuje programátorom
3) Prvoradá je vždy komunikácia s príslušným RÚVZ, kde občan patrí podľa nahláseného miesta svojej izolácie (čiže, ak občan nesprávne udal svoju PRESNÚ polohu domu a chodia notifikácie, že občan opustil dom, jeho povinnosťou je zatelefonovať miestnemu RÚVZ a vysvetliť situáciu. V žiadnom prípade netreba aplikáciu odištalovať. Úradníka na príslušnom RÚVZ upozorním, že nejde o porušenie podmienok eKarantény – čo si úradník vie aj overiť.

Autor: den, Nový Čas

Súvisiace