Zberateľ umenia vlastnil dobovú kópiu obrazu, ktorý namaľoval španielsky barokový umelec Bartolomé Esteban Murillo v roku 1678. Originál nazvaný Nepoškvrnené počatie z Los Venerables visí v madridskej galérii Prado.
Zberateľ chcel svoju kópiu renovovať. Prácu však zveril opravárovi nábytku, ktorý si za ňu vypýtal 1 200 eur. Prvý pokus nedopadol práve najlepšie – jemné črty tváre a odtiene vlasov úplne zmizli a uprostred tejto machule vynikajú oči vyvrátené dohora. Majiteľovi obrazu sa to, pochopiteľne, nepáčilo. No ani druhý pokus o nápravu nedopadol lepšie.
Vari každému pri pohľade na dokatované dielo napadne podobný prípad z roku 2012. V dedine Borja na severe Španielska sa vtedy farníčka Cecilia Giménez podujala na reštaurovanie fresky Ecce Homo v miestnom kostole. Z tváre Krista však urobila akéhosi kríženca medzi ježkom a chlpatou opicou. Kvality oboch diel sú takmer identické, až by jeden povedal, že obaja „umelci“ mali rovnakého školiteľa. A keďže takéto prípady nie sú ojedinelé, španielski odborníci začali volať po sprísnení pravidiel, kto môže reštaurovať umelecké diela.