"Stavba predstavuje komplexné riešenie novej električkovej trate vrátane siedmich zastávok mestskej hromadnej dopravy (MHD), mimoúrovňových a úrovňových križovaní s cestnými komunikáciami, obratiska, vozovne a doplnkového vybavenia pre cestujúcu verejnosť," uvádza sa v rozhodnutí. Územné rozhodnutie vydal petržalský stavebný úrad v októbri 2018, právoplatnosť nadobudlo v máji 2019.
Hlavné mesto prednedávnom pre TASR potvrdilo, že chystá súťažné podklady na výber zhotoviteľa pre druhú etapu električkovej trate v Petržalke. Výberové konanie na zhotoviteľa stavby plánuje magistrát zverejniť do konca augusta. "Keďže plánujeme stavbu električkovej trate financovať prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra, pred vyhlásením verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby musí prebehnúť 1. ex-ante kontrola na ministerstve dopravy a výstavby," spresnila hovorkyňa hlavného mesta Katarína Rajčanová. Mesto deklaruje, že postupuje podľa harmonogramu, ktorý určuje koniec stavby na rok 2023.
Predĺženie električkovej trate až po Janíkov dvor má odbremeniť súčasnú dopravnú situáciu v Petržalke. Električková trať bude mať celkovú dĺžku 3,8 kilometra, sedem zastávok v úseku od Rusovskej cesty po Janíkov dvor cez centrálnu petržalskú os. Súbežne s radiálou vybudujú cyklotrasy, cesty i chodníky k zastávkam. Predpokladané náklady na projekt sú 114 miliónov eur s DPH. Hlavné mesto zároveň spolu s Petržalkou pracujú aj na rozvoji celého územia, ktorým nová električková trať povedie.
Projekt sa musí zrealizovať najneskôr do konca roka 2023, ak chce mesto využiť eurofondy. Pred troma rokmi ešte Bratislava predpokladala začatie stavby v roku 2018 a dokončenie v roku 2020. Riešenie námietok obyvateľov, odborníkov či dopravných policajtov však stálo mesto rok a sedem mesiacov.
Dopravný podnik Bratislava (DPB) mení od 1. júla názvy niektorých zastávok mestskej hromadnej dopravy, väčšina z nich je v oblasti Devína. Dopravný podnik tak robí na základe novej metodiky označovania zastávok, ktorá bola schválená na jar. Cieľom je postupne reformovať názvy zastávok, aby boli jednoduchšie, jednoznačnejšie a ľahšie zapamätateľné.
"Pri viacerých názvoch dôjde k ich spresneniu, či už podľa novovzniknutých ulíc, ktoré v čase zriadenia zastávky neexistovali, alebo podľa historických názvov lokalít, ktoré boli identifikované z historických máp," skonštatoval vedúci odboru marketingu a komunikácie DPB Matej Michlík s tým, že komerčné názvy zastávok budú považované za prémiovú službu. Poskytované budú len v prípade pokrytia všetkých nákladov na premenovanie a úhrady adekvátneho nájomného, ktoré sa bude odvíjať od dôležitosti zastávky.
Zastávka Devín, Svätopluk sa zmení na Hrad Devín, zastávka Devín, škola na Slovanské nábrežie. Zastávka Morava I bude niesť nový názor Pod Devínskou Kobylou a zastávka Morava II bude zmenená na Morava. Zastávka Štrbská, Hrad Devín sa vráti k pôvodnému názvu Štrbská. Pri doterajšej zastávke Námestie sv. Cyrila a Metoda pôjde o skrátenie názvu na Cyril a Metod.
Zastávka Ivanská cesta bude mať nový názov Planét, keďže sa nachádza v blízkosti ulice Planét. Zastávka Stará Ivanská sa zmení na Na križovatkách. Zastávka Molecova zmení názov podľa nového prestupného uzla, ktorý by mal byť sprevádzkovaný na jeseň a ponesie názov Riviéra.
Pri ďalších troch zastávkach bude odstránený komerčný názov. Zastávka Slovanet sa zmení na Líščie nivy a zastávky Trávna, Drevona a Záhumenice, Drevona budú len Trávna a Záhumenice.