Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Ako často volali minulý rok Slováci na linku 112? Aha, koľko telefonátov bolo nepodstatných!

Ako často volali minulý rok Slováci na linku 112? Aha, koľko telefonátov bolo nepodstatných!

Zdroj: tasr

Reklama
Logo Nový ČasLogo Nový Čas

Takmer tretina minuloročných volaní na tiesňovú linku 112 bola bez reálnej udalosti. Oprávnených volaní bolo 617.546 z celkových 903.910. TASR o tom informoval tlačový odbor Ministerstva vnútra (MV) SR.

V tejto súvislosti apeluje, že linka slúži iba na stavy tiesne, keď je bezprostredne ohrozený život, zdravie, majetok či životné prostredie a postihnutý je odkázaný na poskytnutie pomoci. "Išlo o situácie, keď občania vytočili číslo 112 omylom, hľadali informácie, prípadne sa chceli len porozprávať alebo zistiť, či linka funguje. Zaznamenali sme aj volania detí, ktoré sa chceli takýmto spôsobom zabaviť," uviedol.

Z celkového počtu volaní ich bolo 209.946 neidentifikovaných. "Boli uskutočnené z mobilných zariadení bez vloženej SIM karty alebo z oblastí, kde volajúci nemal signál svojej domovskej mobilnej siete," vysvetlil rezort.

Linka 112 okrem toho vlani prijala tiež 16.701 SMS správ. Operátori zaznamenali aj 4002 manuálnych volaní prostredníctvom systému e-Call vo vozidlách. Prijali tiež 787 automatických volaní pri nárazoch, keď automobil sám odošle dátovú vetu s údajmi o polohe, type vozidla, smere jazdy a počte pasažierov.

Príjem a odozvu na tiesňové volania či SMS zabezpečujú operátori čísla 112. "Sú k dispozícii nonstop 24 hodín denne na koordinačných strediskách integrovaného záchranného systému v krajských mestách (KS IZS)," upozornil rezort. Najviac vyťažené sú podľa neho KS IZS Košice (174.864 volaní za vlaňajšok) a Prešov (142.477 volaní).

Štatistiku vyhodnotila sekcia krízového riadenia rezortu vnútra, do gescie ktorej patrí aj číslo tiesňového volania 112.

Autor: TASR

Vyberáme pre Vás niečo viac

Súvisiace