Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Bratislava pod paľbou kritiky kvôli cyklotrase: Vyžiadala si prvú obeť! Čo je najväčším tŕňom v oku?

Bratislava pod paľbou kritiky kvôli cyklotrase: Vyžiadala si prvú obeť! Čo je najväčším tŕňom v oku?

Zdroj: tv markíza

Reklama
Logo Nový ČasLogo Nový Čas

Považujú ju za nevyužitú! Nedávno sme v Novom Čase informovali, že magistrát pri kontroverzných ostrovčekoch na Vazovovej a Mudroňovej ulici ignoroval postoj Krajského dopravného inšpektorátu (KDI) v Bratislave, ktorý takéto riešenie neodporúčal.

Úplne rovnako sa však magistrát zachoval aj pri cyklotrase na Vajanského nábreží, kde na to v piatok doplatil cyklista. Bolo len otázkou času, kedy sa na Vajanského nábreží dostane cyklista do kolízie s nejakým vozidlom. Tak sa aj minulý týždeň v piatok stalo. Našťastie sa cyklistovi nič nestalo a udalosť sa zaobišla bez volania polície, ale je to varovný signál.

„Spomínaná nehoda, ktorá sa našťastie zaobišla bez vážnejších dôsledkov, nás, samozrejme, mrzí. Ochranný pruh pre cyklistov je štandardné riešenie používané na mnohých miestach a v mnohých mestách. Platí pritom, že do takéhoto pruhu smie vodič motorového vozidla vojsť, ale nesmie ohroziť cyklistov,“ vysvetlil hovorca magistrátu hlavného mesta Bratislava Peter Bubla. Podotkol, že bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky je pre magistrát najdôležitejšia.

„Preto situáciu v meste priebežne vyhodnocujeme a navrhujeme zmeny organizácie dopravy vrátane zmien na novej cyklotrase na nábreží. Jedným z takýchto opatrení, ktoré sme navrhli už pred časom a spolu s ďalším balíkom zmien na jeho príprave už pracujeme, je aj stavebné rozšírenie komunikácie na nábreží v časti, v ktorej je vedený ochranný pruh pre cyklistov,“ doplnil s tým, že tam vznikne plnohodnotný, oddelený cyklopruh v plnej šírke, ktorý bude bezpečnejší pre všetkých účastníkov premávky vrátane cyklistov.

Sme si vedomí zlej dopravnej situácie

Peter Bubla, hovorca magistrátu hlavného mesta Bratislava

- Po spustení novej cyklotrasy na Vajanského stúpol počet cyklistov prechádzajúcich nábrežím približne o 14 %. Skúsenosti z iných miest aj z prieskumov v Bratislave jasne ukazujú, že množstvo ďalších ľudí začne využívať bicy­kel vtedy, ak na to majú vybudovanú potrebnú a bezpečnú cykloinfraštruktúru. Evidujeme však, že dopravná situácia najmä na križovatke Šafárikovo námestie nie je ideálna. Situáciu dôsledne monitorujeme a priebežne zlepšujeme. Vybrali sme najlepšiu kombináciu striedania sa a dĺžky zelenej a červenej v jednotlivých smeroch. Všetky návrhy komunikujeme aj s KDI.

Vyberáme pre Vás niečo viac

Súvisiace