Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Magistrát sľubuje vybudovať trasy pre bajkerov: Za 3 roky má v Bratislave pribudnúť 25 km cyklotrás

Magistrát sľubuje vybudovať trasy pre bajkerov: Za 3 roky má v Bratislave pribudnúť 25 km cyklotrás

Zdroj: ik

Reklama

Dodržia slovo? Bicykel sa stáva v hlavnom meste čoraz obľúbenejším dopravným prostriedkom. Nepribúdajú však len cyklisti, ale aj autá na cestách.

Magistrát preto plánuje investovať do opráv a údržby cyklotrás poriadny balík a chce vybudovať desiatky kilometrov nových úsekov, čím by sa mala zvýšiť bezpečnosť aj komfort cyklistov. Podarí sa Vallovmu tímu naplniť sľuby o pripravovaných cyklotrasách?

Podľa hovorcu mesta Petra Bublu žiadny plán na budovanie cyklotrás v minulosti neexistoval a projekty sa nepripravovali systematicky. „Radi by sme naplnili zámer vybudovať v horizonte nasledujúcich troch rokov 25 kilometrov cyklotrás. Väčšinu stavieb očakávame v rokoch 2021 - 2022,“ prezradil hovorca a dodal, že mesto pracuje aj na projektovaní ďalších cyklistických trás. „Vybrali sme 17 úsekov s dĺžkou približne 2 až 8 km, ktoré dokopy merajú viac ako 70 km a prepojili by jednotlivé mestské časti s centrom a navzájom aspoň jednou bezpečnou trasou,“ doplnil Bubla.

Chýba spojenie s centrom

Prezident Cyklokoalície Daniel Ďuriš uviedol, že oficiálne údaje síce uvádzajú približne 100 kilometrov cyklotrás. „Započítavajú tam však aj turistické trasy v lesoch a trasy popri vodných tokoch. Ak hovoríme iba o dopravných, oddelených cyklotrasách v meste, ich dĺžka je od niekoľko kilometrov až po desiatky kilometrov - trasy ako na Štúrovej ulici, Starom moste, Trenčianskej ulici a podobne,“ uviedol Ďuriš.

Viaceré mestské časti, ako sú Ružinov, Nové Mesto, Rača či Karlova Ves, nemajú plynulé spojenie s centrom mesta oddelenou cyklotrasou. „Práve spojenie mestských častí s centrom bezpečnými oddelenými cyklotrasami považujeme za kľúčové,“ uzavrel Ďuriš.

Niekde sú cyklotrasy zbytočné

Ján Bazovský, dopravný analityk

- Oveľa ťažšie ako vybudovať cyklochodníky je vybrať vhodné trasy tak, aby čo najmenej ohrozili premávku a bezpečnosť cyklistov. Nie každá cesta je však vhodná pre cyklodopravu a snaha o prepojenie mesta za každú cenu môže spôsobiť viac problémov ako úžitku. Niekde sú zbytočné, keďže cyklistov u nás nie je toľko, aby im nutne museli vyhradiť pruh na každej ceste. Je to skôr módny trend.

Plánované cyklotrasy:

1. trasa R13: 8 km

(Kollárovo nám. - Hečkova)

2. trasa R14: 4 km

(Kollárovo nám. - Odborárska)

3. trasa R16: 5,5 km

(Kamenné nám. - Astronomická)

4. trasa R17: 4,5 km

(Kamenné nám. - Prievoz)

5. trasa R20: 2,5 km

(Hlavná stanica - Stanica Nivy)

6. trasa R34: 2 km

(Trnavské mýto - Riazanská)

7. trasa R41: 4 km

(Devínska cesta - Harmincova)

8. trasa R47: 6 km

(Prístavný most - Dvojkrížna)

9. trasa R48: 2 km

(Jantárová - Dolnozemská)

10. trasa R52: 6,5 km

(Patrónka - Bory)

11. trasa R55: 2,5 km

(Tomášikova - IKEA)

12. trasa O2: 3,5 km

(Rybné nám. - Račianske mýto)

13. trasa O3: 2,5 km

(Most Apollo - Trnavské mýto)

14. trasa O4: 2,3 km

(Račianska - Trenčianska)

+ 3 km

(Dolnozemská - Petržalské korzo)

15. trasa O5: 5,5 km

(Most Lafranconi - Podkolibská)

+ 7,5 km

(Račianska - Malý Dunaj)

Spolu: 71,8 km (z toho 25 km do konca roka 2022)

Rozpočet mesta na cyklotrasy:

Bežná údržba - 260 000 eur
(opravy, údržba cyklotrás, informačné tabule, cyklostojany)

Investície - 1 413 669 eur

Spolu - 1 673 669 eur

Z toho:
Dokončenie cyklotrasy Starohájska (zač. r. 2018) - 150 000 eur

Pokračovanie projektu Bikesharing - 150 000 eur

Rekonštrukcia existujúcich cyklochodníkov - 372 000 eur

Kapitálové výdavky na cyklotrasu Pri mlyne - 241 669 eur

Príprava projektovej dokumentácie - 500 000 eur

Autor: Nový Čas, sla, gh

Vyberáme pre Vás niečo viac

Súvisiace