Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Pripomíname si Svetový deň povedomia o autizme: Prečo sú naše deti výnimočné!

Pripomíname si Svetový deň povedomia o autizme: Prečo sú naše deti výnimočné!

Zdroj: anc

Reklama

Svoje ratolesti milujú nadovšetko na svete a veľa sa toho od nich dokážu naučiť! Podľa aktuálnych zdrojov zo svetových zdravotníckych organizácií má minimálne 1 zo 100 detí poruchu autistického spektra.

Týmto deťom sa už takmer 20 rokov venuje aj Súkromná základná škola s materskou školou pre žiakov a deti s autizmom na Jozefskej ulici v Bratislave. Novému Času sa pri príležitosti Svetového dňa povedomia o autizme podarilo nahliadnuť do jej priestorov. Ako tu pedagógovia spolupracujú so žiakmi a čo si rodičia na svojich detičkách najviac vážia?

Súkromná základná škola s materskou školou na Jozefskej ulici funguje od roku 2006. Vznikla pôvodne ako experiment, keď sa v snahe o využitie nadobudnutých zručností a znalostí v intenzívnej práci s pedagógom, tzv. jeden na jedného, mali deti naučiť fungovať aj v kolektíve či hrať sa vo dvojici, byť čo najviac samostatné a vedieť funkčne komunikovať svoje potreby. Dnes je toto zariadenie uznávané pre svoj osobitý prístup vo vzdelávaní detí s poruchami autistického spektra.

Video Player is loading.
Stream Type LIVE
Advertisement
Current Time 0:00
Duration 0:00
Remaining Time 0:00
Loaded: 0%
    • Chapters
    • descriptions off, selected
    • subtitles off, selected
    Rodičia museli čeliť vážnej diagnóze nenarodeného dieťatka.

    Šité na mieru

    Zariadenie k nim pristupuje s úctou a rešpektom v ich jedinečnosti a zároveň sa sústredí na dôkladnú vývinovú diagnostiku, ktorá predchádza na mieru ušitému výchovno-vzdelávaciemu plánu. Ten má každé dieťa vypracovaný a pani učiteľky tak presne vedia, ktoré oblasti treba rozvíjať, v čom má dieťatko silné, ale aj slabé stránky. Kľúčová je však spolupráca s rodičmi.

    „Za takmer 20 rokov praxe sme zažili rodičov, ktorí nerešpektovali nadstavené pravidlá spolupráce. Našťastie by sa dali spočítať na prstoch ruky. Bez fungujúcej spolupráce odborník - dieťa - rodič nemôžeme očakávať ani výsledky. Nestačí zaplatiť školné a pasívne očakávať výsledky. Tak to nefunguje. Mali sme v starostlivosti deti, keď trvalo mesiace, kým sme začali vnímať progres," prezradila učiteľka Dagmar Šuranová.

    Vyberáme pre Vás niečo viac

    Súvisiace