Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Slovenskí výrobcovia získali prestížnu cenu nie raz, ale dvakrát! Porotcom odpálilo chuťové bunky

Slovenskí výrobcovia získali prestížnu cenu nie raz, ale dvakrát! Porotcom odpálilo chuťové bunky

Zdroj: nov

Reklama

Výnimočný úspech na severoamerickom kontinente. Slovenskí medári z Bardejova získali ocenenie pre najlepší med na svete až v dvoch kategóriách. Američania len uznanlivo pokyvovali hlavami, že toto sa ešte v histórii ich súťaže nikdy nestalo. Ako prebiehala súťaž?!

Sladké súťaže. Tak by sme pokojne mohli označiť preteky, v ktorých si výrobcovia medu merajú svoje sily. Celosvetová súťaž sa prednedávnom konala v USA a zúčastnili sa jej aj medári z Bardejova.

„Existuje desať kategórií, my sme dostali zlatú medailu v dvoch z nich - dark honey (medovicový med) a world medium amber (lesný polotmavý med). Toto je náš najväčší úspech spoločne s tým, že sme vlani získali známku chráneného označenia pôvodu,“ povedal Jozef Voľanský (51) o tom, prečo mu jeho práca robí naozaj radosť.

Ako prebiehala súťaž?

Bežné súťaže prebiehajú tak, že sa produkt ochutná a buď medailu dostane, alebo nie. V tejto súťaži to bolo však iné. „Medy sa triedia, až kým sa porota nezhodne, ktorý med je najlepší. O to viac nás tento úspech teší,“ uviedol Jozef o súťaži, ktorú organizuje Centrum pre výskum včelieho medu v Asheville v Severnej Karolíne. Medy do súťaže posielali ešte vo februári. „Je to prísne anonymné, produkty sú zabalené v nepriehľadných čiernych vreckách, aby nikto nezistil, aký med sa práve testuje,“ opísal detaily.

Záujem zahraničných médií

Firmu Medár zaoberajúcu sa produkciou medu a medových výrobkov založil Jozef pred vyše desiatimi rokmi, ale rodina z východného Slovenska sa včeláreniu venuje už viac ako sto rokov. Bude sa o nej písať aj v USA. „Oslovili nás odborné časopisy píšuce o mede. Poslali nám otázky, my im odpovede a fotky. Boli ohromení, lebo sa ešte v histórii tejto súťaže nikdy nestalo, aby jeden producent získal prvé miesto v dvoch kategóriách v jednom ročníku,“ skonštatoval odborník na med, ktorý však s ľútosťou musel skonštatovať, že ak by bol po úspechu v USA záujem odberateľov v Severnej Amerike, nedokázali by ich medom zásobiť. „Nie sme až taká veľká firma a v prvom rade sa sústredíme na slovenský trh,“ uzavrel expert.

Autor: nov, Nový Čas

Vyberáme pre Vás niečo viac

Súvisiace