Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Boj s bilbordmi: Hlavné mesto sa mení k lepšiemu, s reklamami je to však prekvapivo komplikované

Boj s bilbordmi: Hlavné mesto sa mení k lepšiemu, s reklamami je to však prekvapivo komplikované

Zdroj: anc

Reklama

Hlavné mesto pokračuje v odstraňovaní vizuálneho smogu, z ulíc zmizlo viac ako 1030 reklamných zariadení. Od júna ich bolo odstránených 100.

Magistrát však pripomína, že ide o zdĺhavý proces a samotnému odstráneniu bilbordov predchádzajú konania na úradoch, vyrovnanie pozemkov a zmlúv, rokovania s vlastníkmi plôch či prípravy zmeny územného plánu.

"Od začiatku sme sa rozhodli tento problém riešiť komplexne, aby premnožené bilbordy začali nielen čo najrýchlejšie miznúť, ale aby sme do budúcna tiež obmedzili osádzanie nových," konštatuje na sociálnej sieti primátor Bratislavy Matúš Vallo.

Ako jeden z prvých krokov vypovedal magistrát všetky nájomné zmluvy na reklamy na mestských pozemkoch. Zároveň začal s vymáhaním odstránenia nelegálnych reklám, teda tých, ku ktorým neboli žiadne zmluvy s mestom, alebo tých, ktorých vlastník za užívanie mestského pozemku neplatil.

Zákon totiž neumožňuje len tak odstrániť z jeho pozemku nelegálny nosič reklamy. Ak vlastník nespolupracuje, prípadne sa nevie určiť vlastníctvo, nasledujú procesy na stavebných úradoch, prípadne súdoch.

Vyberáme pre Vás niečo viac

Súvisiace