Preskočiť na hlavný obsah
Reklama

Horúci test Nového Času: Ako (ne)funguje klimatizácia v MHD?

Horúci test Nového Času: Ako (ne)funguje klimatizácia v MHD?

Zdroj: Michal Hanko

Reklama

Z krátkej jazdy vystúpite s potom na čele! Posledné horúce dni vystavili pasažierov vo vozidlách MHD dileme, či na kratšie vzdialenosti radšej nejsť pešo. Vnútri sa neraz cítili akoby nastúpili do pojazdnej sauny.

Napriek tomu, že väčšina vozidiel v meste má klimatizáciu, Nový Čas sa presvedčil, že iba v niektorých spojoch funguje tak, aby efektívne vychladila interiér a spravila cestovanie komfortnejším. Vnútri spojov sme namerali dokonca viac stupňov ako vonku!Nový Čas sa za vonkajšej teploty okolo 33 stupňov vybral zmapovať teplotu v spojoch bratislavskej MHD. A teplomer v nich ukazoval vysoké čísla.

V klimatizovanom trolejbuse smerom na Kramáre bolo napríklad 33,6 stupňa Celzia! „Je tu extrémne teplo, človek sa tu topí,“ skonštatoval Matej (18). Lepšie sme nepochodili ani v spoji číslo 32, smerujúcom na Hlavnú stanicu. Ortuť sa vyšplhala k číslu 35,1 stupňa.

Električka číslo 1, smerujúca na Hlavnú stanicu, obstála skoro rovnako - teplota v nej bola 35 stupňov. „Nefunguje tu klimatizácia tak ako vo väčšine vozidiel MHD,“ skonštatovala Veronika (20). „Vo vozidlách, ktoré sú vybavené klimatizáciou a je v nich horúco, je pravdepodobná príčina prehrievanie sa následkom dlhých trás či zastavovaní na všetkých zastávkach (opatrenia proti covidu). Vyzývame pravidelne ľudí, aby neotvárali okná, pretože v takomto prípade je klimatizácia neúčinná,“ vysvetlil Martin Chlebovec, hovorca DPB.

Vyberáme pre Vás niečo viac

Súvisiace