Horúci test Nového Času: Ako (ne)funguje klimatizácia v MHD?
25. 6. 2021, 9:30 (aktualizované: 5. 8. 2024, 8:57)

Zdroj: Michal Hanko
Z krátkej jazdy vystúpite s potom na čele! Posledné horúce dni vystavili pasažierov vo vozidlách MHD dileme, či na kratšie vzdialenosti radšej nejsť pešo. Vnútri sa neraz cítili akoby nastúpili do pojazdnej sauny.
Zdroj: šiš
Zdroj: Michal Hanko
Zdroj: Michal Hanko
Galéria k článku
Napriek tomu, že väčšina vozidiel v meste má klimatizáciu, Nový Čas sa presvedčil, že iba v niektorých spojoch funguje tak, aby efektívne vychladila interiér a spravila cestovanie komfortnejším. Vnútri spojov sme namerali dokonca viac stupňov ako vonku!Nový Čas sa za vonkajšej teploty okolo 33 stupňov vybral zmapovať teplotu v spojoch bratislavskej MHD. A teplomer v nich ukazoval vysoké čísla.
V klimatizovanom trolejbuse smerom na Kramáre bolo napríklad 33,6 stupňa Celzia! „Je tu extrémne teplo, človek sa tu topí,“ skonštatoval Matej (18). Lepšie sme nepochodili ani v spoji číslo 32, smerujúcom na Hlavnú stanicu. Ortuť sa vyšplhala k číslu 35,1 stupňa.
Električka číslo 1, smerujúca na Hlavnú stanicu, obstála skoro rovnako - teplota v nej bola 35 stupňov. „Nefunguje tu klimatizácia tak ako vo väčšine vozidiel MHD,“ skonštatovala Veronika (20). „Vo vozidlách, ktoré sú vybavené klimatizáciou a je v nich horúco, je pravdepodobná príčina prehrievanie sa následkom dlhých trás či zastavovaní na všetkých zastávkach (opatrenia proti covidu). Vyzývame pravidelne ľudí, aby neotvárali okná, pretože v takomto prípade je klimatizácia neúčinná,“ vysvetlil Martin Chlebovec, hovorca DPB.
Strana
1/2