Reklama

Michaela († 54) so synom Ondrejom († 25) vleteli pod vlak: Stroj ich tlačil 300 metrov! Kam sa ponáhľali?

Nesplnený sen

Veľkú stratu prežíva aj hudobná obec. Ondrej bol totiž známy producent a DJ a jeho doménou bola elektronická hudba. Poslucháči ho registrovali pod prezývkou Elýščítat. „V roku 2017 mu vyšiel prvý štúdiový album a dokonca bol nominovaný na Radio Head Awards v kategórii Debut roka. Momentálne chystal svoj ďalší album,“ povedal známy Ondreja. Smútok ovládol aj obec Trenčianske Jastrabie, kde žil s mamou v nájomnom obecnom byte.

„Bola to šokujúca správa pre našu obec a nechcel som tomu veriť. Ešte pred pár týždňami som sa s Ondrejom rozprával. Michaela a Ondrej boli našimi riadnymi občanmi dlhé roky a zostanú v mojich spomienkach. Vyjadrujem úprimnú sústrasť celej rodine,“ povedal pre Nový Čas starosta obce Marek Brožek.

Ako došlo k nehode

1. Auto obišlo kolónu áut pred priecestím

2.Napriek signalizácii a rampe prešli na trať

3.Na trati ich zachytil rýchlik, ktorý brzdil s autom pred sebou 300 m

Riskovali a doplatili na to

Jozef Drahovský, dopravný analytik

Pri nehodách na železničných priecestiach je to súbeh viacerých faktorov, jednak nerešpektovanie svetelnej signalizácie zo strany vodičov, ale aj zle zaistené priecestia. V tomto prípade si zrejme neuvedomili, že sa blížia k železničnému priecestiu a obiehali kolónu áut, hoci je to značené. Povinnosťou vodiča je postaviť sa na koniec kolóny, lebo tam môže byť dopravná nehoda, padnutý most, čokoľvek. Zrejme sa ponáhľali, riskovali a doplatili na to. Na Slovensku máme dva druhy priecestí, jedny bezpečné, kde je dobrá viditeľnosť, svetelná signalizácia aj rampy, ale máme aj také, ktoré sú nebezpečné, lebo nevidno signalizáciu, napríklad pri špecifickom počasí. Ja osobne učím vodičov hľadať na signalizácii biele svetlo, nie červené. Každý rok máme takéto tragické nehody. Najtragickejšia bola zatiaľ udalosť na priecestí v Polomke, kde došlo k zrážke autobusu s vlakom. Ak by boli všade na železniciach plné závory, možno by to znížilo nehodovosť, ale v Čechách boli na obidvoch stranách a uzavrelo tam kamión a došlo k zrážke. Čiže mala by sa zatvoriť najprv rampa na vstupe a na výstupe ešte nechať pár sekúnd otvorenú závoru.

Autor: mf, kuk, Nový Čas

Strana

2/2

Súvisiace
Reklama